הכעס, התסכול והפחד שפרצו לחיינו ב-7 באוקטובר הביאו למלחמה עקובה מדם ושיתקו את הדיאלוג על חיים משותפים של יהודים וערבים בישראל. 

ג'אדה זועבי, מייסדת ובעלים של קבוצות החדשות "בוקרא" ביחד עם קואליציה של ארגונים חברתיים א-פוליטיים יצאו ביוזמה ארצית "נאחזים במשותף" —"-المشترك ما بنترك", במסגרתה נפרסו שלטי חוצות בערים מעורבות מצפון ועד הנגב. 

במסגרת היוזמה נפרסו שלטי חוצות בהם מופיעים בין היתר ראש העדה האחמדית בישראל השיח' אחמד שריף עודה, הרב דוד מצגר ואנשי דת נוספים אשר שילבו כוחות באומץ לקמפיין תחת הכותרת "נאחזים במשותף". 

עוד במסגרת היוזמה, ובזמן שהקול השפוי פוחד להשמיע את קולו ורוב הבמה ניתנת לאנשים ולאמירות מפלגות, הצליחו ביוזמת "נאחזים במשותף" לרתום אנשים מכל תחומי הדעת - רופאים, ספורטאים, אנשי אקדמיה, אומנות ועוד - מהחברה הערבית והיהודית כאחד, הקוראים למנוע הדרדרות של החברה בישראל. 

דיאלוג של ערבים ויהודים בישראל (צילום: באדיבות ''אוחזים במשותף'')
דיאלוג של ערבים ויהודים בישראל (צילום: באדיבות ''אוחזים במשותף'')

היוזמה מייצרת אחת לשבוע ביקורים במסגדים, התכנסויות ופגישות עם אנשי דת כדי להשמיע את קולם. היוזמה הארצית מפיקה אחת לשבוע מפגש בין ראשי רשויות, רופאים , אנשי הייטק, אנשי דת , ספורטאים, אנשי חינוך ואנשים משפיעים מכל התחומים, שקוראים להעלות על סדר היום הציבורי את הקול השפוי והרגעת הרוחות מתוך רצון לקדם שיח והדברות בין יהודים וערבים ללא אפליה או גזענות. שיח המבוסס על הבנה ושוויון הדדי למען חיים בכבוד לכל הפחות. 

מטרתה העיקרית של היוזמה היא למנוע את העמקת השסע במרחב החיים המשותפים בישראל, ומדגישים את הגורל המשותף לנו על אף המתחים בעקבות המצב המורכב והמלחמה. אנו כאזרחים חיים במסגרות משותפות כמו: בתי חולים, אוניברסיטאית, עבודה, ערים מעורבות ועוד ועל כן חשוב שנמשיך לשתף פעולה למען עתיד טוב יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים.

ג'אדה זועבי, יוזמת הפרוייקט "נאחזים במשותף", מייסדת והבעלים של קבוצת החדשות בוקרא: ״דווקא בשיא המתיחות, פעלתי יחד עם שותפיי על מנת לייצר דיאלוג ולא חיכיתי ליום שאחרי המלחמה. רתמנו אנשים מכל תחומי הדעת שלראשונה דיברו בגוף ראשון והעזו לדבר באומץ, בתוך כל הואקום שעלול להוביל להדרדרות והקצנה של השיח. החברה הערבית והחברה היהודית חיים כאן יחד ויחיו כאן יחד לעוד הרבה מאוד שנים. יוזמת "נאחזים במשותף" מעלה על סדר היום את הקולות השפויים בחברה הישראלית ולא מאפשרת לקולות הקיצוניים משני הצדדים להשתלט על השיח הציבורי. אנו מוכיחים שבכמו בכל תחום בחיים אם זה בעבודה, בהייטק, בספורט בבתי החולים ובכל תחום ניתן להגיע לדיאלוג של שותפות אמיתית".