גם היום שבו בן כספית וינון מגל אל עמדת השידור, וסקרו יחד את הלך הרוח ביומה ה־80 של המלחמה הקשה מול חמאס. "אני שומע את הרשימות והסיפורים, זה באמת יגון שאני לא חושב שהיינו בו בתקופה שאנחנו זוכרים", הודה בן. "אני לא מדבר על מקימי המדינה. ועדיין צריך לצאת רגע מהגוף שלנו, להסתכל על העוצמה של ישראל ועל היכולות שלה, הם לא ינצחו אותנו אז חבל על הזמן".

"זו ספירה פושעת ממש של דם, מאיפה נפל הזה ומאיפה נפל ההוא", ביקר את דברי חברו לאולפן. "למה אנחנו בכלל נמצאים שם? למה אתה צריך לעשות את הספירה הזו? לכולנו יש מכרים, חברים, אחיינים ובני דודים, ונמצא שם כל עם ישראל אולי חוץ ממגזר אחד. אנחנו יחד מתחת לאלונקה ואני לא סופר נופלים, בכל מקום יש". 

בתגובה, השיב ינון: "ההבדל בינינו הוא שאני אומר את האמת ואתה שבוי של מה נכון להגיד. לגבי נופלים, תוך כדי זה שאתה אומר שאסור לספור נופלים אתה אומר לאיזה מגזר יש נופלים ולאיזה מגזר אין. מה ההבדל מול מה שאתה עושה? איך אתה מסביר את זה שלך מותר לספור נופלים? במשך עשרות שנים ספרתם נופלים, ואתה מרשה לעצמך לספור ולומר שאסור".

"מדברים על התמרון, זה הכל", הדגיש. "למדנו מכם. באתם לבני ברק בחגיגה המופרעת שלכם עם אחים לנשק בתשעה חודשים האחרונים וספרתם נופלים. אתם המצאתם את השיטה, בסוף הכל חוזר אליכם. ריקלין הוא בבואה שלך. אתם המצאתם את כל השיטות הללו ואז אתם באים בטענות. למה עם הדרוזים עשיתם את זה בתחילת המלחמה? את הדרוזים אתם יודעים טוב מאוד לספור, כשזה מתנחלים וציונות דתית לא סופרים. הכל מפוזיציה. אין לכם מילה אחת של אמת. לכם מותר. לנו אסור. אמרת בזמנו 'הצבא שלנו', 'אנחנו נקבע', 'אנחנו מחזיקים את הצבא'".