אימו של החטוף יותם חיים ז"ל שנהרג בשוגג מירי של כוחות צה"ל בעזה, איריס חיים, התראיינה הערב (שני) לחדשות 12, ראיון שגרף תגובות נרגשות ברחבי הרשת.

"הצילו, שלושה חטופים": המסרים שהשאירו לצה"ל החטופים שנורו למוות | צפו בשלטים המצמררים
״כל עם ישראל בוכה״: הכאב אחרי ההודעה | אלו סיפורי החטופים שנורו

חיים אמרה בריאיון, בין היתר: "יותם לא נהרג בשבי, הוא ניצח את החמאס. עם כל הקושי, אני חושבת שאנחנו בשעה שכולנו מקריבים פה משהו, אני חלק ממשהו מאוד גדול שהוא מדינת ישראל, אין לנו מקום אחר בעולם הזה, אף אחד לא רוצה אותנו כל כך, וזו משימה לאומית של כולנו, אתמול הובכתי כאשר שמעתי משפחה של חטוף שחזר, שישבו אצלנו וצחקו, ואחר כך הם הלכו להפגין נגד הממשלה, זה מאוד הפריע לי, החזירו לכם חטוף, תגידו רגע תודה, ובואו נסתכל על כל מה שנעשה כהכרת תודה. צריך רגע לצאת מהמקום הפרטי. הילד שלי לא חזר חי. הייתי מבקשת מאנשים אורך רוח, וחמלה גם עבור מי שנמצא כרגע בעשייה". 

בין התגובות שהתקבלו ברחבי הרשת לריאיון של האם השכולה: "איריס חיים חייבת להדליק משואה. אין ראויה ממנה" / "איריס חיים את האישה הכי חזקה שאני מכירה אני מעריצה אותך את המנטורית שלי את מושא להערצה".

כזכור, לפני כשבועיים דובר צה"ל התיר לפרסום כי שלושה חטופים ישראלים נהרגו בשוגג ע"י כוחות צה"ל ברצועה - יותם חיים, אלון שמריז, וסאמר טלאלקה זכרונם לברכה. מאוחר יותר הותר גם לפרסום כי השלושה השאירו אחריהם שלטים עליהם כתבו קריאות לעזרה, וכי הם ניסו לצאת לעבר הכוחות בעודם מניפים דגל לבן על מוט.