הותר לפרסום: סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר מבית אל נפל בקרב ברצועת עזה. אלישע, בן 24 בנופלו, הותיר אחריו אישה בהיריון, ילד, הורים ושמונה אחים. פרטי הלוויתו יפורסמו בהמשך.

בסרטון קורע לב שפרסם חגי לובר, אביו של אלישע ז"ל, נראה בנו התינוק של לוחם המילואים כשהוא מביט בתמונה משותפת של השניים במכשיר הטלפון של האמא, כשהיא אומרת בקול "אבא, אבא".

אביו של אלישע ספד: "מתוך עוצמה גדולה של עם ישראל כולו ומתוך הבנת השעה הגדולה בה עם ישראל משמיד את הרוע הצרוף מהעולם, לצד צעד אישי עמוק בתהומות הכאב, אנו מודיעים על נפילת בנינו היקר והאהוב יונתן לובר הי"ד. בשם עם ישראל כולו אנחנו גאים ומודים לו על שהיה שותף במחיקת הרוע בעולם ובהשמדת אויבינו. אין בליבנו על הקדוש ברוך הוא, אין בליבנו על ממשלת ישראל, אין בליבנו על צה"ל וההחלטות של מפקדיו בשטח".

"אנו מחבקים את כל עם ישראל ומבקשים מהתקשורת ומכל אחד בעם שלנו, אנא, יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו, אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת, אנא, דברו טוב, הבליטו את הטוב במקבלי ההחלטות ובעם הנפלא שלנו שיהונתן היה גאה להילחם בשבילו. אנא, יום אחד של אחדות ודיבורים טובים, יהונתן כל כך שמח למעלה. מי ייתן ונזכה לניצחון שלם ומהיר ולהחזרת כל החטופים האהובים שיונתן כל כך קיווה והתפלל שיחזרו, אמן".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, מסר: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של הלוחם אלישע יהונתן לובר הי"ד בקרב ברצועת עזה. יהונתן גדל בבית אל, בנם של חגי ותחיה לובר, ואח לשמונה אחים כאשר שניים מהם נלחמים כעת בעזה. יהונתן התגורר ביצהר עם אישתו ההרה ובנו ויצא למילואים ברגע בו נקרא לדגל באמונה ובנאמנות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'". 

עוד הוסיף: "אנחנו נמשיך להיאבק ולהילחם כדי שמטרות המלחמה יושגו במלואן. נפילתו של יהונתן הי"ד לא תהיה לשווא ורק ניצחון מוחץ, מוחלט וברור ירגיע אותנו. מיטב בנינו מוסרים את נפשם למען העם והארץ ועלינו להיות ראויים להם, להקרבה שלהם".