רכב התפוצץ ועלה באש היום (שלישי) ברחוב הרב יצחק בן חנן בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי לאחר פעולות הכיבוי אותרה ברכב גופת אדם ללא סימני חיים וקבעו את מותו. ברכב העולה באש ונתפסו שרידי פריט אמל"ח על ידי חבלן המשטרה. בתוך כך, חבלן המשטרה בחן את שרידי הפריט, לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.

הקורבן ה-200 במגזר הערבי | חיסול לאור יום: בן 57 נורה למוות בחיפה

חובש רפואת חירום במד"א אורן חדד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בוער. כוחות הכיבוי פעלו לכבות את האש וכאשר ניתן היה להתקרב איתרנו בתוך הרכב גופת אדם ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

המשטרה פתחה כאמור בחקירת נסיבות הפיצוץ. הרקע ככל הנראה פלילי.

כאמור, לפני זמן קצר התפוצץ מטען ברכב חונה במזרח העיר בנתניה. בעקבות הפיצוץ אותרה בתוך הרכב גופה, ובשלב כזה זהותה אינה ידועה. כוחות משטרה גדולים, חוקרי זירה וחבלנים נמצאים במקום ואוספים ממצאים. חבלנים סורקים את האזור במטרה לשלול אפשרות למטענים נוספים, ובסופו של הליך יועברו שרידי המטען ככל שיימצאו להמשך מיצוי ראיות במעבדות זיהוי פלילי והחבלה של המשטרה, צוות מד"א קבע מוות בזירה, החקירה בראשיתה. במשטרה מנהלים סריקות בניסיון להתחקות אחרי שרידים, ובנוסף לאיתור מצלמות אבטחה במטרה לעקוב אחרי השתלשלות האירועים. 

בהערכת מצב מיוחדת שסיים מפקד מחוז מרכז-ניצב אבי ביטון, הוא הדגיש כי מדובר באירוע חמור דוגמת טרור תוך שימוש באמצעי לחימה הזולגים אל גורמי פשיעה באופן מסוכן מזירות הלחימה, ולפיכך הטיל את החקירה על היחידה המיוחדת לחקירת פשעים (יל"פ) מרחב שרון.

כאמור, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ציין כי ההתנהלות העבריינית באירוע זה, בו מפעילים מטען בלב שכונת מגורים סמוך לגן ילדים, אינה שונה מאירוע טרור והמענה של המשטרה יהיה בהתאמה, בכל העוצמה ועם כל היחידות והאמצעים עד לכליאת המעורבים אחר סורג ובריח. בנוסף הנחה לבחון את השימוש באמל"ח בעת הזו, לרבות רימוני רסס חדשים, שעל פי החשד זלגו אל מחוללי הפשיעה מזירות לחימה ויש למקד אכיפה משולבת בנושא למען בטחון הציבור.