רס"ר (מיל') איתי מורנו ז"ל, לוחם ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו, נפל בקרב מול מחבלים בקיבוץ זיקים. איתי ז"ל הוא בן אחיו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל. משה מורנו, אביו של איתי ואחיו של עמנואל, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ב-103FM וסיפר על האבדן המצער, ותקף את דבריו של הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ, שטען כי "תמונת הניצחון שלי תהיה כשראש הממשלה הזה יצעד החוצה".

"איתי היה בנופלו ילד בן 24 שהספיק לעשות כמעט כל דבר", תיאר. "כל מטרה שסימן הוא הגיע אליה עם הרבה מאוד שאיפות. ביום השחרור שלו הוא התחתן, ואחרי כמה חודשים התגייס לשירות הביטחון, היה שם כשנתיים ויצא לפני כמה חודשים לקורס מפקדים. איתי הספיק לקנות בית בישראל, ילד בן 24 שהספיק לעשות המון עם תובנות של מישהו בן 30. היה בוגר, מסור, אהוב, רק שמחה ואור היו בו. השכול פוגש אותנו פעמיים באופן מאוד טרגי וקשה, בחלומותיי השחורים שלי לא חשבתי שגם בני ילך. חשבתי ששילמנו מחיר מספיק גבוה. להיות אח שכול זה עול מאוד קשה, לא דמיינתי שאהיה גם אב שכול. אין משהו יותר כואב מאשר אבדן בן. עם זאת יש נחמה מסוימת על כך שנפל בקרב ולא בתאונת דרכים או מחלה חלילה, בקרב של ארץ ישראל, בקרב של עם ישראל מול הנאצים הללו". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על דברי חלוץ, והתנהלותו לצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמר: "אני באמת לא נוהג לדבר, אבל יש דברים שהנפש לא יכולה לסבול. אי אפשר לשמוע את זה. אותו רמטכ"ל שאני קורא לו הברוקר, שמה שעניין אותו ביום הראשון של המלחמה זה לשחק במניות שלו, והשותף שלו, האסיר המשוחרר שהורשע בשוחד, אולמרט, שני האנשים הללו אחראים למה שקורה בגזרה הדרומית והצפונית. אנו צריכים לזכור שמי שעשה את ההתנתקות היה חלוץ, ושמענו שיחות של אולמרט שהיה מאוד מעורב בהתנתקות. האנשים הללו בחוסר אחריות יצאו מציר פילדפי, אנו יודעים מה קרה מאז. 

"שני אלה לא נכנסו לבית שלי"
"האנשים האלה הרגו את אחי בגלל ההתנהלות הרופסת והפושעת שלהם, והם אחראים להרג של הבן שלי", תקף. "הם אנשי הקונספציה שאמרה שאפשר להטמין את הראש בחול והכל יהיה בסדר, ומכרו לנו סיפורים. הם צריכים או לשבת במוסד קשורים בחליפות משוגעים, או לשבת בשקט באיזה מרתף. זה לא סתם שהם חברו אחד לשני. הם עשו נזק אדיר למדינה, ועכשיו עושים דמורליזציה לחיילים שמחרפים את נפשם. אני משתגע מלשמוע את התבוסתנות הזאת, והאנשים שהביאו אותנו לזה ממשיכים לדבר".

אולמרט בוועדת הביטחון במינכן - ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אולמרט בוועדת הביטחון במינכן - ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"אני פשוט לא מצליח להבין איך לא משתיקים אותם. חלוץ מונה משנאה, מגאווה, מיוהרה. שני אלה לא נכנסו לבית שלי. הרל"שים שלהם התקשרו אליי בשבעה, ביקשתי שלא יבואו. ראיתי את ההתנהלות שלהם, הם אנשים בלי שום מוסר וערכיות, אדם שמה שמעניין אותו זה עצמו, להוציא את המניות שלו, והשני מה שמעניין אותו זה לקבל מעטפות, אלה אנשים שאין להם מוסר אז מה אכפת להם מחיילים? אני גם לא חושב שילדיהם משרתים באיזשהו מקום. צריך להוקיע אותם". 

בהמשך, הודה מורנו: "אפילו שאני חושב שהרבה אנשים אשמים במה שקרה ב־7 לאוקטובר, לא אכנס כרגע. לגביהם אין ספק שהם אשמים במה שקרה במלחמת לבנון השנייה ובמה שקרה עם ההתנתקות. שילמתי מחיר כבד עם אחי שנהרג בצפון ועכשיו על בני שנהרג בדרום. בגלל האנשים הללו אחי נהרג ובני נהרג. אלו דברים שהיה אפשר למנוע אותם. היציאה החפוזה מלבנון בה קשור אדם נוסף - ברק".

"זה שיושב בעלי וזה שיושב בכפר עזה דינו שווה, כולנו שווים כי האויב קבע את זה", אמר מורנו בסיום. "מי שלא מבין את זה פשוט לא נמצא כאן. מי שלא מבין שכשמחאו כפיים בנסיגה מעזה, לא מבינים שהם מחאו כפיים לחמאס שבא להרוג אותם. אם ייצאו מעלי ומשילה וכל המקומות הללו, יגיעו עם טנדרים גם לכפר סבא. יש בטן מלאה לכולם, אבל כרגע אנחנו לוחמים יחד. כל השאר מיישרים קו, נכנסו לממשלה ומשתדלים שתהיה אחדות, מלבד כמה אנשים שמרעילים את הבארות ומסיתים נגד החיילים ועם ישראל. זה מיעוט צעקני, קולני וכוחני, אבל זה מיעוט".