מייה שם, החטופה שחזרה לישראל לאחר 54 ימים ארוכים בשבי חמאס, מספרת לראשונה מאז חזרתה על הימים הקשים בעזה. בראיון קשה ל"חדשות 13" ול"חדשות 12", ששודר היום (שישי) במהדורות החדשות, שם חשפה את מה שעבר עליה בשבי ואת התחושות הקשות שמגיעות גם אחרי שחזרה הביתה.

תיעוד מיוחד: צה"ל איתר והשמיד את דירת המסתור של יחיא סנוואר

"בנובה הייתי עם תחושות מועקה מאוד כבדות, כאילו משהו הולך לקרות ולא הצלחתי ליהנות", היא סיפרה. "בצדי הכביש חיכו לנו שני טנדרים עם מחבלים ומיד התחילו לירות לנו על החלונות. עבר טנדר עם מחבלים הסתכל עליי אחד החמאסניקים וירה לי ביד מטווח מאוד קטן ופגע במרפק. צעקתי 'אין לי יד'. אמרתי שמע ישראל, לא רציתי למות".

"בא מחבל, אומר לאליה 'קום', קושר לו את הידיים, מסתובב אליי ואומר לי 'בבקשה בואי איתי', מאז לא ראיתי אותו יותר", היא שיתפה בכאב. "ההחלטה היא ללכת איתו ומה שיהיה יהיה, או להישאר ולמות. הולכת אליו, מתחיל לגעת בי בחלק העליון של הגוף ואני עם היד מחזיקה אותה כולי דם והתחלתי לצרוח. ואז משום מקום בא רכב עם 4 מחבלים בפנים ומישהו משם משך אותי בשיער, הוריד לי את הראש ונסענו לעזה".

על סף דמעות, המשיכה שם בעדות הקשה: "הגענו לעזה, הוציאו אותי מהשיער מהרכב זרקו אותי לחדר אחורי, מתחו לי את היד על חתיכת פלסטיק וככה הייתי שלושה ימים. אחר כך אמרו לי 'תתלבשי', וישר לחדר ניתוח בלי משככי כאבים, בלי כלום. אני נמצאת בחדר פיצי, רק אני ומחבל שמסתכל עליי 24/7. יש פחד להיאנס, יש פחד שייקח את הנשק וידפוק לך כדור בראש. החדר היה סגור, היו זורקים לי אוכל פעם ביום".

עוד שיתפה כי "הילדים מסתכלים לתוך החדר וצוחקים עליי. מסתכלים עלייך כאילו את חיה. מפחדת כל רגע כאילו יקרה משהו. המחבל לא נגע בי מהסיבה הפשוטה שאשתו הייתה מחוץ לדירה. אשתו לא יכלה לסבול את העובדה שאני נמצאת איתו לבד בחדר. היא הייתה נכנסת פעם בכמה ימים, מדברת איתו ומביאה לו קפה, תה - ולי כלום. היו ימים שהיא לא הייתה נותנת לי לאכול. הייתה פעם אחת שנחנקתי מבכי, הוא מסתכל עליי ואומר לי 'חאלס, או שאני שולח אותך למנהרה'".

"אני מכניסה לעצמי לראש ‘תישארי חזקה’", היא סיפרה. "יש מחשבות על אמא, מה היא עוברת עכשיו ואבא וכולם, ויש מחשבות על תאילנד. איך אני יוצאת מפה וטסה איתה בטן וגב". על הסרטון שצולם בהגעתה לשבי, אמרה: "לא הבנתי. למה עושים לי סרטון? מה קורה פה? מה אני גלעד שליט? אולי אני הולכת להשאר פה עכשיו שנים - מפחיד מאוד".

"הייתה פעם אחת שהוא התחרפן והתחיל לבכות, לקח את הקלצ’ניקוב ושאלתי אותו מה קרה, הוא ענה ששני חברים שלו מתו מההפצצות בעזה. שיחקתי אותה כאילו אני כואבת את כאבו". עוד סיפרה שם כי היא לא ראתה אור יום 54 ימים מלאים: "הגוף שלי לא זז, היה לי קשה ללכת, הרגליים שלי רעדו. מקלחת אפילו לא הייתה. גם אי אפשר לישון כשחאמסניק בוהה בך. שמעתי הפצצות מטורפות כל הזמן. היו כמה ימים שלא הצלחתי לשמוע. לא פחדתי לרגע מההפצצות, זה עשה לי טוב. אמרתי 'יש פה משהו'".

"ראיתי בחטופים אחרים שבר כלי של ממש. כולנו היינו באותה סירה. זה רולטה רוסית של משתחררים, של צמרמורות. כי זה הדבר הכי קשה בעולם", היא סיפרה. על העזתים והמחבלים, היא סיפרה: "אין שם אזרח אחד תמים - זה לא קיים. ראיתי רכב של צה”ל ויצאה לי אנחה של 'יואו יצאתי משם, מהסיוט הזה'".

על החבר הטוב אליה, היא סיפרה: "אליה היה החבר הכי טוב שלי, הבנאדם הכי אופטימי ושמח שיש. בתקופות מאוד קשות שלי, היה מספיק לי לראות אותו וזה היה משנה את כל הסיטואציה".

שם, בת 21 משהם, שנחטפה מהמסיבה ברעים, הייתה החטופה הראשונה שהופיעה בסרטוני הטרור הפסיכולוגי של חמאס מעזה, לאחר שנחשבה לנעדרת. היא שבה לישראל ב-30 בנובמבר, לאחר 54 ימים בשבי.