מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות התפטרה היום (שבת) מתפקידה לאחר העימות המדובר עם השר דודי אמסלם: "אין לי כל כוונה לצפות מ'מושב בשורה הראשונה' בהרס החברות הממשלתיות", כתבה.

״את חצופה״: דודי אמסלם דורש להדיח את ראש רשות החברות

עוד הוסיפה: "במהלך השבוע שחלף השר אמסלם חידש את תוכניתו להשתלט על ועדת המינויים ולנטרל את מעורבות הרשות ואת יכולתי למנוע מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות. על רקע זה, הגעתי להכרה שללא גיבוי מראש הממשלה וללא העמדת הכלים הנדרשים, מאמציי להגן על הרשות, על החברות הממשלתיות ועל האינטרס הציבורי – לא יכולים עוד להספיק. אין בכוחי למנוע מבחינה מעשית את התהליכים הפסולים אותם מוביל השר אמסלם".

"כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי", אמרה רוזנבוים למקורביה. בפני נתניהו ציינה כי "על פי תפיסת עולמו של השר אמסלם, החברות הממשלתיות אינן משאב ציבורי אלא 'מאגר ג'ובים' שאמור לשמש אותו לצבירת כוח ומעמד פוליטי". כאמור, הדגישה ש"לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות".

שר הפנים משה ארבל הגיב להתפטרות: ״אני מצר מאוד על התפטרותה של הגב׳ מיכל רוזנבוים מהנהלת רשות החברות הממשלתיות. מיכל היא עובדת ציבור מסורה אשר בעבר אף ניהלה בהצלחה רבה את היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים. אני סמוך ובטוח כי מיכל תמשיך ותתרום מכישרונה ומיכולותיה למען אזרחי ישראל בהמשך״.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הממשלה הזו ממשיכה לקרוא לכולם להתאחד בעודה מפצלת, מסכסכת ומנתצת לרסיסים את כל מה שמחזיק את המדינה הזו. התפטרות מנהלת רשות החברות היא ניצחון לשחיתות, לתרבות הג'ובים, למינויי המקורבים ולריסוק השירות הציבורי. אני מאחל למיכל רוזנבוים בהצלחה בהמשך הדרך, ומאחל לכולנו שהממשלה האיומה הזו תיעלם מחיינו".

ח"כ אפרת רייטן ('העבודה'): "הבריונות וההפקרות ניצחו. צר לי על עו״ד רוזנבוים שנאלצה לספוג גידופים דוחים והתנהגות משפילה במאבקה לשמור על הסדר והמנהל התקין בישראל עד שנאלצה להתפטר. ‏הממשלה ממשיכה לפגוע בחברה והעם המדהים שלנו. הם צריכים ללכת ‏הביתה כמה שיותר מהר".

כזכור, ב-10 למרץ 2022 מונתה רוזנבוים על ידי שר האוצר דאז אביגדור ליברמן. אמסלם פנה בחודש אוגוסט האחרון לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כמו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בבקשה להדיח את מיכל רוזנבוים.

אמסלם טען: "אין מדובר בעניין אישי כלפי מנהלת הרשות והדברים נובעים מטעמים מקצועיים גרידא. הגם והרשות נמצאת תחת אחריותי לתקופה קצרה יחסית, הרי שעד היום לא הצלחתי לקבוע סדרי עבודה תקינים עם מנהלת הרשות אלא להיפך, מנהלת הרשות עושה כל שביכולתה לסכל את יכולתי לבקר את עבודת רשות החברות ולהתוות את מדיניותי כפי שקובע החוק".

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, הגיב: "אני מצר על התפטרותה של מיכל רוזנבוים. אני סבור שהפתרון הנכון הוא להנפיק את החברות הממשלתיות בבורסה. רק כך נבטיח שהם יתנהגו על-פי שיקולים עסקיים ותוך מינימום התערבות של בעלי השליטה, כי בשוק ההון יש אכיפה אמיתית ובלתי תלויה בפוליטיקאים".