עמותת "נצח יהודה" מחזיקה 19 דירות ובהם מתגוררים בשוטף כ–200 חיילים בודדים או משוחררים כאשר בשוטף יש בכל דירה חייל שחוזר מידי ערב לדירה והוא אחראי על שיבוץ הדיירים בסדר וניקיון, קניית מצרכים ועוד.

"עם פרוץ המלחמה ב–7 לאוקטובר גם החיילים שהיו רגילים לחזור מידי ערב לדירות נאלצו להישאר בבסיסים ודירות החיילים נותרו ריקות וללא מזון. הגיע מצב שחיילים חזרו מהחזית רעבים ולא היה להם מה לאכול בבית. אני בעצמי כאחראי על הדירות גויסתי בצו 8 ונוצרה בעיה רצינית", סיפר יהודה שפירא מנהל דירות החיילים מטעם עמותת "נצח יהודה".

בעקבות מחסור באחראי דירות שהם בעצמם חיילים שמגויסים עכשיו בחזית הגיעו רונית בן אדיבה וענת מיג'אן, שתי נשים המתגוררות בירושלים שלקחו את החיילים הבודדים כפרויקט אישי והן מבשלות, מנקות ואפילו קונות לחיילים בגדים שחסרים להם.

הכל החל כשרונית וענת התנדבו בעבר בבית חולים, אולם כשענת נדבקה בחיידק היא לא יכלה לחזור ולהתנדב כדי לא להידבק ולסכן את עצמה. בנה של רונית המשרת בצבא ומתעסק בגיוס חרדים לצה"ל הציע להן להתנדב בדירת חיילים בודדים וכשהסכימו הוא חיבר אותן ליהודה שפירא מנהל הדירות של נצח יהודה.

מערך הדירות שמפעילה עמותת "נצח יהודה" הם לא רק עבור חיילים מהגדודים החרדים, אלא בפני כל חייל שצריך בית ותמיכה כמו חיילים בודדים מחו"ל וחיילים המתגוררים במקומות מרוחקים ומקבלים בדירות מעטפת משפחתית הכוללת ליווי וסיוע בכל מה שהם נצרכים בדירות מאבזרות ומרווחות בעזרת עמותת "בנינו".

רונית בן אדיבה סיפרה כי בתחילה הן הגיעו לבשל פעם בשבועיים בשתי דירות, כשהבינו שאין לחיילים מי שידאג להם, הן החלו לנקות, עשו כביסות ואז גם הבינו שחסר לחיילים הלבשה, הן החלו לאסוף תרומות ובגדים דרך המשפחה הגרעינית ודרך חברים טובים ולאחר מכן רתמו את חבריהן לעבודה במשרד החוץ בגיוס בתרומות.

כך יצא שהן הכינו שקיות לחמישים חיילים שבתוכן יש גופיות מנדפות, תחתונים, גרביים, מנות חמות, ממתקים, קפה שחור ועוד שלל פינוקים. רק לפני שבוע היה בדירה צעיר מארה"ב שרונית וענת ליוו אותו מהדירה ועד ללשכת הגיוס, קנו לו מוצרים לקראת הגיוס והן מספרות שזה פשוט היה מרגש שהן הגיעו ללוות אותו כמו בנות משפחה. 

ענת מיג'אן, סיפרה שביום חמישי הן מתעקשות למזוג בעצמן את האוכל לחיילים שחוזרים, שפעם בשבוע תהיה להם תחושה של בית ואוכל חם. אבל לדבריה האוכל זה רק הדרך להיות אוזן קשבת, לשמוע מהם על מה שעברו במהלך השבוע ולתמוך בהם. רונית וענת אמרו  שהן רואות את החיילים בדיוק כפי שהן רואות את הילדים שלהן בעצמן, "הם אלו ששומרים על המשפחה שלנו, זה המעט שאנחנו יכולות לעשות עבורם", סיכמו בהתרגשות את החיבור שלהן לחיילים.

"זה פשוט מחמם את הלב", אומר יהודה שפירא, והוסיף, "אם בתחילת הלחימה חייל יכל לחזור לבית ריק כשהוא רעב, פתאום יש לו ארוחה חמה או אוכל שמחכה לו במקרר, הבית נקי, הכביסה שלו מקופלת, החייל שחזר עכשיו מהקרב או מפעילות בט"ש אחרת פתאום מרגיש שהוא חזר הביתה".

יוסי לוי מנכ"ל עמותת "נצח יהודה אמר כי "מאז תחילת הלחימה רוב חברי העמותה גויסו בצו 8 ונותרנו ללא מענה בכוח אדם, בזכות רונית וענת ואנשים טובים ומדהימים במדינה שלנו לחיילים יש בית לחזור אליו וכל חייל שחוזר ומקבל את החיבוק של הבית, יוצא אח"כ למשימה כשהוא חזק יותר".