מפרוץ המלחמה הסטודנטים והמרצים של החוג לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה רתומים ללא לאות למאמץ המלחמתי, וכבר יותר מ־70 ימים עובדים מסביב לשעון בתפירה ובעיצוב של ציוד טקטי עבור לוחמי צה"ל.

ב"חמ"ל התפירה" שהוקם במכללה פועלים בשיתוף פעולה מרצים, סטודנטים ומתנדבים. החדרים מלאים בציוד, צוותי תפירה וצוותי פיתוח, וגם בחיילים שמגיעים היישר מהחזית ובודקים ביסודיות כל מוצר. "ללוחמים שלנו מגיע הטוב ביותר, ולכן אנו מקפידים על רמת הדיוק, הגימור והאיכות", אומרים במרכז האקדמי ויצו.

לפני כשבועיים הגיעה למכללה פנייה מחברת NIGHT HERON, המפתחת ומייצרת פתרונות ציוד ללוחמים ולתעשייה הביטחונית, ומשתפת פעולה עם חברת PROF WORX - המתמחה באיתור פתרונות וטכנולוגיות לשדה הקרב וללחימה.

הבקשה המיוחדת הייתה להירתם למבצע תפירת תיקים מיוחדים לרחפנים, תיק גדול ותיק קטן יותר שנועדו למטרות שונות הכרוכות בנשיאת ובשליפת רחפנים המשמשים כ"עיניים" של הכוחות לפני כניסה לשטח בנוי או כל אזור שבו קיימת סכנה לכוחות ולחיילים - וזאת על מנת להקטין את הסיכון להיפגע.

התיק מעוצב באופן ייחודי כך שהרחפן יהיה מאובטח בתוכו עם גישה נוחה ומהירה אליו בכל רגע נתון, כאשר זמן התגובה ומהירות הפעולה קריטיים. במרכז האקדמי ויצו חיפה מסבירים כי התיק עשוי לפי דרישות התקן הצה"לי, וכי הוא אידיאלי לשימוש בכל מזג אוויר. השילוב של טכנולוגיות כמו חיתוך לייזר אִפשר לסטודנטים לייצר באיכות גבוהה ובמהירות, תוך שיפור מיומנויותיהם והבנתם של תהליכי ייצור מודרניים.

ראש החוג לעיצוב אופנה במכללה, ד"ר רחל גץ־סלומון: "כשהתחלנו במבצע ההתגייסות לייצור עבור הלוחמים, לא תיארנו שנגיע להיקף כה גדול של אספקה. עד כה מתחילת המלחמה סיפקנו כ־5,000 יחידות שונות ומגוונות של מוצרי אמל״ח ליחידות לוחמה מבצעיות שנמצאות בעומק החזית".