השר גדי איזנקוט ספד היום (שישי) לבנו גל ז״ל באזכרת ה-30: ״גל היה פטריוט של המדינה. שלם מאוד, משוכנע בכך שזוהי מלחמה צודקת, מחויב להגן על המדינה ולהציל חיים. באחד הווטסאפים האחרונים שהוא שלח לי לפני שכיבה את המכשיר ונכנס פנימה, הוא כתב: 'נחושים, מורל גובה, סומכים עליכם'.

בחיזבאללה מאיימים: "על ישראל להתכונן למכת אש בעומק המדינה"
כשלושה חודשים לטבח: מפקד פיקוד דרום במסר למפקדים | צפו

העובדה שצעיר מהרצליה וצעיר מסוסיא נלחמים ביחד אחרי השנה שעברנו צריכה לעורר מחשבה אצל כולנו. גל הקריב את חייו למען מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, ליברלית, מפותחת ומתקדמת. יש לי אמון מלא בדורות שגדלים במדינת ישראל. שנהיה ראויים להם״.

״בחודש האחרון שמענו מאות סיפורים על גל הילד, הנער והגבר. בכולם משתקפת דמותו טובת הלב של הבן הרגיש והשנון, האכפתי, הסקרן וחבר האמת שלנו. גל היה פטריוט גדול של המדינה ובכל הזדמנות שהייתה טרם תחילת התמרון ובהפוגות שהיו, הגעתי לפגוש אותו. מצאתי אותו תמיד שלם מאוד, משוכנע בכך שזוהי מלחמה צודקת. מחויב להגן על המדינה, להציל חיים.

יחד עם גל נהרג אייל ברקוביץ׳ זכרונו לברכה, הוא קרא לו ברקו. גל סיפר לא מעט על חברים ודמויות בצוות- בסדיר וגם במילואים, על ברקו הוא דיבר בהערכה גדולה מאד.

העובדה שצעיר מהרצליה וצעיר מסוסיא נלחמים ביחד, אחרי השנה שעברנו צריכה לעורר מחשבה אצל כולנו. גל נהרג במשימה שנועדה בקצה לחלץ חטופים, זו משימה שאני יודע שהוא מאד הזדהה איתה, גם אם זה אומר להשיב אותם לקבר ישראל. באחד הווטסאפים האחרונים שהוא שלח לי לפני שכיבה את המכשיר ונכנס פנימה, הוא כתב: "נחושים, מורל גובה, סומכים עליכם".

אני מקווה- ולשם כך אפעל, שאחרי השנה המטלטלת שעברנו, נקדם סולידריות וערבות הדדית כערכים מרכזיים ביכולת שלנו לכונן עתיד משותף של המדינה שלמענה גל הקריב את חייו.

מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, ליברלית, מפותחת ומתקדמת. זו המדינה שגל דיבר עליה ורצה לראות, כחלק מדור סקרן מאד שאולי היינו צריכים את האירוע הזה כדי לראות אותו מקרוב ולהתוודע אליו. כמי ששירת 41 שנים עם בני 18-21, לי יש אמון ענק בדורות שגדלים במדינת ישראל. שנהיה ראויים להם.

גל בן אהוב שלנו, היית ילד מיוחד, אדם מיוחד. אתה תישאר איתנו בזיכרונות ובלבבות. מבטיחים לך להמשיך את הגל. אני מצדיע לך ולכל הנופלים במערכה״.