ארגון הטרור חמאס בטרור פסיכולוגי שחרר סרטון של שלושת החטופים - יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה שנהרגו בשוגג על ידי ירי של כוחות צה"ל במרחב שג'עייה שברצועת עזה. עוד פורסמה בסרטון שפורסם באל-ג'זירה טענה של חמאס בדבר מצבו של החטוף צחי עידן. עידן נראה גם הוא כאמור בסרטון.

איריס חיים: "הייתי מעדיפה לא לדעת את תוצאות התחקיר על יותם"

כזכור, על האירוע הקשה אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי: "במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה״ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו", ציין והוסיף: "במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים". יותם חיים ז״ל, נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז״ל, נחטף מניר עם ואלון שמריז ז"ל, נחטף מכפר עזה.

החטופים בסרטון שפרסם החמאס (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)
החטופים בסרטון שפרסם החמאס (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)

עוד נמסר כי בהמשך לאירוע הטראגי, בוצעו סריקות במבנה הסמוך למקום האירוע, ובו שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. על בסיס תחקיר האירוע בשטח, נראה כי שלושת החטופים שהו במבנה בו אותרו השלטים, לפחות חלק מהזמן.

לקראת סוף חודש דצמבר חמאס פרסם סרטון של שלושה חטופים בניסיון להפעיל לחץ על ישראל. בסרטון, תחת הכותרת "אל תשליכני לעת זקנה", ניתן אות חיים ראשון מחיים פרי שנחטף ב-7 באוקטובר, כשלצידו נראים יורם מצגר ועמירם קופר.