אוניברסיטת חיפה ביטלה את השעייתם של 8 הסטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות. הסיבה לביטול ההשעיה היא בקשת הממונה על המשמעת באוניברסיטה שהוגשה אתמול (שבת), ובעקבות הודעתה שהיא אינה מתנגדת להפסקת ההשעיה של תומכי הטרור. נוסף על כך, לאחר פנייה מארגון עדאללה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בערבי בישראל, הסכימה האוניברסיטה לפנות להליך גישור בעניינם של הסטודנטים.

כזכור, בתחילת המלחמה, הסטודנטים הושעו על ידי רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי בשל התבטאויות ברשתות החברתיות בעד החמאס. בין היתר, אחד הסטודנטים שהושעו העלה פוסט לעמוד האינסטגרם שלו עם רכב צה״לי שהשתלטו עליו עשרות מחבלי חמאס - ציין שזו ״תמונה בלתי נשכחת״ וציין את ה-7 באוקטובר כ״יום חג״. במכתבו לסטודנטים כתב הרקטור: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע, הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא".

סטודנט שתמך בחמאס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סטודנט שתמך בחמאס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

להחלטה המקוממת להחזיר ללימודים את הסטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות מסרו מנציגות הסטודנטים כי ״אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת חיפה המומה מביטול ההשעיה הזמנית של הסטודנטים שהואשמו בתמיכה במתקפת הטרור שהחלה ב-7 באוקטובר. אנו נחשפנו לתכנים בגינם הואשמו ונכחנו בוועדת המשמעת שלהם ודבר אחד בטוח – מקומם אינו בספסל הלימודים שלנו. חזרתה של האוניברסיטה מהחלטתה להשעותם ולהעביר את ההליך המשמעתי להליך גישורי הינה החלטה אבסורדית, חסרת כל היגיון ומקוממת - ואנו מגנים אותה בתוקף. זוהי סטירת לחי לציבור הישראלי בכללותו ובפרט לנו, הציבור הסטודנטיאלי שנדרש לשבת בספסל הלימודים לצד אותם תומכי טרור. אנו קוראים לאוניברסיטה לחזור בה מהחלטתה ולהורות על השעייתם ועל החזרת ההליך לוועדת המשמעת לאלתר! ככל שההחלטה תעמוד בעינה אנו נחריף צעדים״.

בתגובה לטענות, מאוניברסיטת חיפה נמסר: ״לאור הבנות על המשך ההליך בין התביעה להגנה, הוחלט שאין מקום להשעיה ללא הגבלת זמן - ויחד עם זאת הליכי המשמעת נמשכים על פי נהלי האוניברסיטה״.