בזמן שכפיר ביבס מתקרב ליום הולדת שנה ב־18 בינואר, נסיבות ציון שנה להיוולדו רחוקות מלהיות חגיגיות. באופן טרגי, כפיר בילה חלק ניכר מחייו הצעירים בשבי בעזה, בעקבות חטיפתו על ידי חמאס ב־7 באוקטובר יחד עם אחיו אריאל, אמו שירה ואביו ירדן. כעת הם עברו יותר מ־100 ימי שבי.

כדי להפגין סולידריות וגם למשוך תשומת לב בינלאומית למצב הבלתי נסבל של משפחת ביבס ושל שאר החטופים, מארגנים CAM - התנועה למאבק באנטישמיות, ארגון Israel-is ו"אומנים למען ישראל" תערוכת אומנות בברלין, אשר תושק ב־18 בינואר. במעמד ההשקה, יציגו אומנים ישראלים ממנעד רחב של תחומים את יצירותיהם בפני דמויות מפתח בתחום התרבותי והפוליטי ובפני נציגי התקשורת. בנוסף, מארגני התערוכה מזמינים אומנים מרחבי העולם להשתתף ולתרום מיצירותיהם, במטרה להעלות את המודעות ולהביע תמיכה בלתי מעורערת בבן הערובה הצעיר ביותר.

לדברי סשה רויטמן־דרטווה, מנכ"ל CAM - התנועה למאבק באנטישמיות: "התערוכה תציג את העבודות שיבליטו בדרכים יצירתיות את מצוקתו של כפיר. אני קורא לקהילת האומנות להתאחד כדי ליצור נרטיב ויזואלי שמהדהד בעוצמה ומדבר חזק יותר ממילים".

התערוכה, ששמה המצמרר "מברשות לחופש: מחווה אומנותית לבן ערובה בן שנה", פתוחה, כאמור, לצורות שונות של ביטוי אומנותי, כולל ציורים, פסלים, אומנות דיגיטלית או כל מדיום אחר. מועד אחרון להגשה: 15 בינואר 2024. את יצירות האומנות יש לשלוח בליווי תיאור קצר לכתובת המייל: [email protected]