במזג אוויר קר אך בלב חם ואוהב ובעיקר מלא געגוע הגיעו משפחות החטופים לציין את 100 הימים לחטיפת יקיריהן על גבול עזה. בני המשפחות עמדו ב"בית הלבן" בסמוך לקיבוץ ניר עוז, וקראו לבניהן ובנותיהן ברמקולים עוצמתיים במיוחד אל מעבר לגבול עם רצועת עזה: "אל תתייאשו. אנחנו הופכים את העולם כדי להחזיר אתכם. לא מאמינים שכמעט הגענו ליום ה-100. תהיה חזקים, זה תיכף נגמר". 

בעקבות עצירת הרפורמה: בג"ץ מחק את העתירה לפסילת נתניהו
חנן בן ארי, ואטורי ואליהו: הרשימה החלקית של "כוכבי" האג

במסגרת האירוע התקיימה גם הצהרה לתקשורת. המשפחות ומטה המאבק הבטיחו לא להרפות ודורשים להחזיר אותם ואותן עכשיו, מאחר ש"כל יום שעובר מסכן את חייהם והזמן אוזל".

"תחזיקו מעמד! אנחנו לא נעצור עד שתחזרו הביתה. עם ישראל כולו מאחוריכם", קראו.

בין המשפחות שהגיעו לאירוע גם שי ונקרט, שבנו עומר נמצא בעזה. "עומר, אנחנו פועלים לשחרור שלך ושל כולכם", צעק אביו ברמקול הענק.

עוד אמר, כי "לתושבים מכניסים כל סיוע הומניטרי שהם צריכים. הילדים שלנו מופקרים. עומר חולה במחלה כרונית. התרופות לא מגיעות אליו. אסור להכניס סיוע לשם אם הבנים שלנו לא מקבלים את הצרכים הדחופים שלהם גם". 

משפחות החטופים קוראות ליקיריהן שמעבר לגבול עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)
משפחות החטופים קוראות ליקיריהן שמעבר לגבול עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)

"הבית הלבן" נמצא סמוך לקיבוצים נירים וניר עוז, סמוך לגבול הרצועה. הוא משמש כגלריית שטח לאמני הנגב ומדי פעם התקיימו בו אירועים שהדגישו את הצורך בשלום ויחסי שכנות טובים בין רצועת עזה וישראל".