בעקבות אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל - שרוליק, של הקריקטוריסט קריאל גרדוש ז"ל (דוש), שהפך לסמל לאומי מוכר ואהוב המייצג את המדינה ותושביה, חוזר באיור עדכני ברוח התקופה. במסגרת חזרתו, הוקם עמוד פייסבוק חדש, ואף הוכנה מדבקה לרכב עם דמותו של שרוליק, אשר תופץ בכל רחבי הארץ.

מההתנדבות בעוקץ למשמר הכנסת: המסלול הלא ייאמן של רס"ל אברהם חיים פרידמן
ילדי אלי"ן מציגים: 100 ציורים ל־100 ימים

בגרסתו החדשה מופיע שרוליק במדי צה"ל, עטוף בדגל ישראל ועם כובע הטמבל המפורסם שלו, ולצדו הכיתוב "נעבור גם את זה". את שרוליק החדש עיצב הקריקטוריסט שי צ'רקה, בשיתוף עם משפחת גרדוש, שיזמה את הפרויקט.

במסגרת חזרתו של שרוליק לקהל הישראלי, תחולק המדבקה החדשה לרכב בכמאה מחנויות הנוחות Sogood של סונול ברחבי הארץ (רשימת החנויות מופיעה באתר סונול). מדבקת שרוליק נתרמה על ידי חברת פיתקית, אשר שיתפה פעולה עם דוש באופן דומה עוד בזמן מלחמת המפרץ במאה הקודמת.

לדברי ד"ר מיכאל גרדוש ודניאלה גרדוש־סנטו, ילדיו של דוש: "שרוליק הוא עדיין הישראלי הטיפוסי הנחוש, האמיץ, העממי (קצת מרושל), ועדיין מתבגר, כמו המדינה. שרוליק הוא סמל שליווה אותנו הרבה שנים, וגם בתקופות קשות ומאתגרות הצליח להעלות חיוך. מאז שפרצה הלחימה הרגשנו יותר מתמיד בחסרונו בנוף, וחשבנו שלא יכול להיות שעכשיו, בשעה קשה כל כך לעם ישראל, הוא לא איתנו. שרוליק מייצג תכונות שליוו אותנו כל שנות קיומנו, כמו יושר, נחישות, סולידריות, פטריוטיזם ואהבת המולדת".