ברק איילון ז״ל ואימו מירה ז״ל, שנרצחו אתמול מפגיעת טיל נ"ט בכפר יובל בביתם, הובאו למנוחות לקראת הערב היום (שני) בבית העלמין בכפר יובל.

דובר צה"ל על סרטון חמאס: "חשש לגורלו של איתי סבירסקי וחטוף נוסף"
חיזבאללה מעלה את ההימור, ומוכן לקחת עליו את סיכון המלחמה

אליהו ברק, אב המשפחה, ניצל מהירי כאשר שהה בחדר אחר ומוגדר כנפגע חרדה. ההלוויה התקיימה היום בהסתר ובנוכחות מצומצמת עם מעט מאוד מלווים - בהתאם להנחיות הביטחוניות, ובשל העובדה שבית הקברות בכפר יובל, בו נטמנו האם והבן - נחשב כאזור חשוף לאיום ירי נ״ט של חיזבאללה. 

״לאחר כ-100 ימי לחימה בצפון - כך צריכים לקבור את דודה שלי מירה ובן דודי ברק ז״ל?״, כתב יריב עמיעד, קרוב משפחתם של המנוחים על ההלוויה בצל המלחמה. ״רק 10 בני משפחה הורשו לנסוע לבית העלמין בכפר יובל, בדרך לשם ההורים שלי נאלצו להצטייד בשכפ״צים, ונסעו בשיירה מקריית שמונה לכפר יובל, בלב הגליל שלנו - היכן שמירה ואמא שלי גידלו את ילדיהן״, סיפר על הדרך לקבורה. 

מתוך ההלוויה (צילום: רשתות חברתיות)
מתוך ההלוויה (צילום: רשתות חברתיות)

״אמא שלי סיפרה על כך שבפנייה לכפר יובל, היא ראתה שהקימו קירות בטון ענקיים, ובהגעה לבית העלמין, הכול היה צריך להתנהל בחושך מוחלט - בזמן שחיילים עומדים עם משקפות ומתצפתים לכיוון לבנון. לאחר 10 דקות, כבר היה צריך לפנות את האזור״, תיאר את הסיטואציה האבסורדית, בה היו צריכים החיילים לוודא שאף אחד מהנוכחים בהלוויה לא ייפגע מאש חיזבאללה. 

״ישראל, המדינה המתקדמת והעוצמתית צריכה לקבור בהסתר אם ובנה שסך הכול ישבו לאכול צהריים בביתם? משפחה שעל אף המלחמה, נשארה להגשים את תכלית הציונות ולעבד את האדמה בגבולות המדינה. מירה אמרה שהיא נשארה בכפר יובל כי לא הייתה ברירה אחרת, ואני מאמין שיגידו את אותו הדבר בקרוב גם למשפחה ולחברים שלי שגרים בקרית שמונה, בקיבוצים ובמושבים בצפון - ושיאלצו אותם לחזור כי אין אופציה אחרת. שבר האמון הוא עמוק מכדי לראות את התחתית שלו״, תיאר את התחושות הקשות של תושבי גבול הצפון.

״אנשי הצפון לא צריכים טובות ולא רחמים, ומי שגדל בצפון - יודע שזה המקום הטוב ביותר בעולם לגור בו ולגדל ילדים. דבר אחד צריך כאן - וזהו ביטחון אמיתי ושקט, עם השאר הם כבר יתמודדו״, הוסיף.