עיריית עפולה הרסה את תחנת ההמתנה של הפועלים מג'נין, זאת כצעד כאקט סמלי שמבטא את התנגדותה לחזרת הפועלים מג'נין לעיר, זאת מחשש לפגיעה בחיי התושבים. בתחנה שנהרסה ע"י העירייה, היו נוהגים הפועלים להמתין לאיסוף. 

בלינקן פותח הכל: הצ'אנס של ישראל לתת לאיראן את המכה הקשה ביותר
"איזנקוט יחתוך לעצמו את היד לפני שידליף": הציטוט שהסעיר את האולפן

ראש העיר אבי אלקבץ, הסביר את עמדתו: "בימים האחרונים אנחנו שומעים שוב על כוונת של גורמים במערכת הביטחון לאפשר הכנסת פועלים פלסטינים לישראל כדי לאפשר להם להתפרנס בישראל. הבהרתי כבר שלא אאפשר לדבר הזה לקרות בעפולה ולאחר ששלחתי מכתבים לכל חברי הקבינט בנושא, סילקנו את התחנה ששימשה את הפועלים בכניסה לעיר ואם יוחלט בכל זאת לאשר כניסתם, אני מתכוון לעמוד אישית יחד עם תושבי עפולה ולחסום את הכביש בכל האמצעים העומדים לרשותי, גם אם ימשיכו לקרוא לי גזען".

פעילות לוחמי דובדבן בחאן יונס. צילום: דובר צה"ל

מי שעוד יצאו נגד חזרת הכנסת פועלים פלסטינים לשטח ישראל, הם מספר חברי כנסת מהליכוד. "מאז תחילת המלחמה ב7/10, ענפים מרכזיים במשק נכנסו לקיפאון, עקב תלותם בעובדים שנכנסו לישראל מיו"ש ומעזה. ניתן למלא את המכסה הנדרשת למשק באמצעות הסדרים עם מדינות שונות, בהן ישנם אלפי עובדים המעוניינים להגיע לעבוד בישראל". 

מכתב חברי הליכוד נגד הכנסת פועלים פלסטינים לישראל  (צילום: ללא קרדיט)
מכתב חברי הליכוד נגד הכנסת פועלים פלסטינים לישראל (צילום: ללא קרדיט)

עוד הוסיפו: "לא ברור כיצד ממשלת ישראל מבקשת לעשות 'פיילוט' על ביטחון אזרחיה? נכניס עובדים פלסטינים ונראה אם הם רוצחים? לא למדנו כלום? אלו הטוענים שאם לא יוכנסו עובדים פלסטינים לישראל יתגבר הטרור ביו"ש, נמצאים באותה תפיסה של ה-6/10.