עימות חריג התפתח היום (שישי) באולפן חדשות 12 בין חבר הכנסת מתן כהנא לדני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט בן ה-68. כהנא נשאל בנוגע לריאיון שקיים השר גדי איזנקוט, שבו קרא לבצע עסקה לשחרור החטופים הישראלים שמוחזקים בשבי החמאס. 

שיפא 2? דיווח: טנקים של צה״ל בשערי בית החולים הגדול בח'אן יונס
"קבינט המלחמה הוא המגן האנושי של ראש הממשלה": אחיו של החטוף נגד פארסת הכנסת התרופות

"אין לנו שום סמכות מוסרית לסיים את המלחמה מול החמאס ואת זה גם גדי אומר", ציין והוסיף: "הוא מהראשונים שחדפו לתמרן ולדחוף כמה שאפשר. אבל עם על ציר הזמן תהיה אפשרות לעשות עסקה, נצטרך לעשות אותה, על זה גם גדי יסכים". 

הכנסת הוארה בכתום לכבוד יום הולדת שנה של החטוף כפיר ביבס (צילום :דוברות הכנסת)

בשלב זה, קטע אלגרט את דבריו, בטענה כי הם הוכחה לכך שהממשלה לא פועלת מספיק, על מנת להוציא את שחרור החטופים לפועל. "על ציר הזמן, אם יזדמן לנו נעשה עסקה", אמר במידה רבה של ציניות. 

"אתה מבין את השפה שהגענו אליה?", הוסיף. כהנא ניסע להשיב לו כי לא התכוון לכך, ואח החטוף מצידו תקף: "אל תגיד לי לא, זה מה שאתה אמרת. אם על ציר הזמן יזדמן לעשות עסקה, אז יש שם עכשיו 136 אנשים שגוועים ומתים".חבר הכנסת השיב: "אז אני אתקן את דבריי, אנחנו צריכים לעשות כל מה שצריך כדי להביא לעסקה לשחרור חטופים". 

לאחר מכן, העביר אלגרט ביקורת קשה על הממשלה: "לא עשו ב7.10 את מה שצריך, וגם היום לא עושים את מה שצריך למען החטופים. אם היה מדובר רק בצבא אין שום בעיה, יש לנו צבא אדיר. אבל יש לנו חוסן לאומי אפס, ובגלל זה אנחנו מדשדשים כבר 100 יום מול החמאס. במלחמת יום הכיפורים הפתיעו אותנו צבאות, ותוך שבועיים התאוששנו, תקפנו וכבשנו. כי היה לנו חוסן ומנהיגים חזקים. מנהיגים חרוצים שהקימו את המדינה, שידעו להגיד למצרים שלא תיכנס אליהם טיפת מים אם לא ישחררו את החטופים".