אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד בנימין נתניהו, נעצר הבוקר בקיסריה בהפגנה ליד מעונו הפרטי של ראש הממשלה. השכל ושתי מפגינות נוספות הקריאו את שמות חטופים, ולטענתם, שוטרים שהיו במקום אסרו עליהם לצלם את מעצרו. הוא הועבר לתחנת חדרה.

עשרות ממשפחות החטופים הגיעו הערב(שישי) להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. "105 ימים התחננו אליך וכעת אנו דורשים: עצור את ההוצאה להורג של החטופים", נמסר מטעמן. 

על אף הבטחות נתניהו, בבית הלבן מבהירים: קמח יכנס לעזה דרך נמל אשדוד
יצחק בריק טוען: ללא הגורם הזה לא נוכל לנצח במלחמה

בהמשך הערב הוקם בסמוך לבית ראש הממשלה מאהל, והמשפחות הודיעו כי יעבירו שם את הלילה, הוסיפו: ״תוכיח את הנהגתך ותוביל מהלך אמיץ שיקדם את המתווה שכידוע מונח על השולחן, לא מדובר על שחרור חטופים אלא מדובר על הצלת חיים״. 

איתור משגרי הרקטות שנורו לנתיבות (צילום :דובר צה"ל)

״בשישי בערב אנחנו ליד בית ראש הממשלה, זו שעה נהדרת להיות בבית אך שעה יותר טובה כדי להילחם עבור האהובים שלנו, מבקשים מהציבור שיבואו ויהיו איתנו כאן - ואין יותר חשוב מזה כרגע״, אמרה ענבל צח, קרובת המשפחה של טל שוהם, שנחטף מקיבוץ בארי. 

הוסיפה לדבריה בכאב שלי שם טוב, אימו של עומר שם טוב, שנחטף מפסטיבל הנובה יחד עם חבריו איתי ומאיה רגב ששוחררו מהשבי: ״החדר של עומר ריק כבר 105 ימים, כשאני נכנסת אליו קשה לי נורא. קשה לי עוד יותר לשמוע כל פעם מחדש - על חטופים שכבר לא איתנו״.

אופיר ויינברג, בת דודתו של איתי סבירסקי ז"ל, אמרה: ״איתי הוצא להורג! זה מה שאמרנו שיקרה וזה מה שקרה. השבת החטופים זו המשימה החשובה ביותר כרגע. אני קוראת לכל אזרחי ישראל להצטרף אליי ואל משפחות החטופים בקיסריה".

״זה הפך מתחנונים להחזרה שלהם לתחנונים להציל להם את החיים. זה עניין של חיים ומוות״, מסרה אלה בן עמי, ביתו של אוהד בן עמי שנמצא בשבי חמאס. עוד הוסיפה: "אנחנו דורשים ועידה בינלאומית עכשיו של קטאר, מצרים, ארה״ב וישראל. שישבו במסדרון אחד ויגיעו להבנה איך מוציאים את החטופים הביתה. אנחנו קוראים לראש ממשלת ישראל לעשות צעד אמיץ ולהחזיר את אלה שנותרו בחיים בחיים ואת הגופות להיקבר בקבר ישראל כמו שמגיע להם. אני קוראת לכולם ״תפסיקו לשלב ידיים, תתפכחו ותעשו משהו עכשיו".

קיסריה הערב (צילום :מטה המשפחות)

מחר צפויה להתקיים בכיכר החטופים עצרת נוספת שתקרא להחזרתם. כמו כן, הוסיפו המשפחות: "זמנם אז"ל – חייבים עסקה עכשיו!" להצלת חייהם של מי ששרד עד כה ולהשבת הנרצחים לקבורה באדמת ישראל״.