עצרת תמיכה גדולה למען החטופים בשבי החמאס נערכה הערב (שבת) ב"כיכר החטופים" ברחוב שאול המלך שבתל אביב. במקביל לעצרת, הפגנה נערכה מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. 

דלת ביתו של נתניהו תיחסם ליציאה? הנאום הזועם בהפגנת משפחות החטופים בקיסריה
בכירים בצה"ל: "אי אפשר גם לחסל את חמאס וגם לשחרר חטופים"

עצרת למען החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת למען החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עצרת למען החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת למען החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חן גולדשטיין אלמוג נחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה יחד עם שלושת ילדיה ושוחררה לאחר 51 יום. בעלה נדב ובתה הבכורה ים נרצחו בשבת השחורה. הערב חן העידה הערב על במת עצרת הענק בכיכר החטופים: ״בעלי וביתי נרצחו לנגד עיניי ונחטפתי יחד עם שלושת ילדיי לעזה. שרדנו יחד את השבי הקשה. אני נסערת ומתרגשת לעמוד יחד אתכם במפגן עוצמה חזק המתנהל בשקט ובכבוד״.

״מחר שמונה שבועות מחזרתנו מעזה שבה נפרדנו מהחטופות שנשארו שם. בנות יקרות, פצועות, שמבקשות לשוב לחיק משפחותיהם. הן כל כך קרובות ועדיין כל כך רחוקות. זכיתי להכיר בנות שפצועות פיזית ונפשית, אך גילו חוסן בתופת בלתי אפשרית. הן הפכו להיות הרופאות של עצמן ואוזן קשבת אחת לשנייה. בנות שעדיין נמצאות באותו הסיוט, הפחד והאימה. כשאחת קורסת, האחרת מתחזקת ועוזרת לה לקום, גם אם היא בעצמה בכוחות מדוללים. אין להן אופציה אחרת. נפרדנו מהן שהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת? מה מצבם הרפואי, הפיזי, הנפשי? האם הן קיבלו תרופות השבוע, האם הן עדיין יחד, האם הן עדיין במקום קשה ועוברות התעללויות״, אמרה.

היא המשיכה: "הן מנסות לתפקד שם למען עצמן ואני שואלת את עצמי האם אני עושה הכל למען חזרתן וחזרת כל החטופים. מצפה שכל אחד יבדוק עם עצמו את השאלה הזו. חמאס ממשיך לרצוח את אנשינו. חובתנו הערכית והמוסרית להחזיר את כולם, הם בסכנת נפשות. 
אין לנו זכות להתקיים בלעדיהם. תחזירו אותם הביתה עכשיו".

עצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר, מחו משפחות החטופים מול ביתו של ראש הממשלה. בזמן מחאתם, תקף אביה של החטופה לירי אלבג בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא: "כמו שלסינוואר לא אכפת מהעם, גם ל'סינוואר' שלנו לא אכפת מהעם. מאה ימי חסד ישבתי בשקט, אבל לבי כבר לא יכול, איני יכול עוד, ואנחנו רק נעלה את המחאה. אני לא רוצה לחסום את האיילון, אני רוצה לחסום פה, שהוא לא יוכל לצאת, עד שהילדים שלנו ייצאו. עד שהילדים שלנו ייצאו, הוא לא ייצא".