לאחר הפשיטה המשמעותית על ח'אן יונס, מעל הקרקע צה״ל קרוב לשלוט בכל החלקים של העיר. בחלקים שבהם כבר נלחמו הכוחות והגיעו לשליטה מבצעית המצב די סטטי. ההערכה היא שהלחימה העצימה בגזרה הזאת תימשך בעוד מספר שבועות עד חודש. הלילה צה״ל נכנס ללחימה באזור המערבי של העיר, סמוך לשטח שהיה בו גוש קטיף עד לפינויו בתכנית ההתנתקות. במקביל נמשכת הפעולה בתת-הקרקע בעיר התחתונה הנרחבת מאוד שחמאס בנה מתחת לחאן יונס. 

בצפון הרצועה צה״ל מתמקד בפשיטות, ולמעשה ישראל מסוגלת לפעול באפקטיביות בשטחים האלו עם כוחות בסדר גודל של חטיבה, ובעבר הייתה נאלצת להפעיל כוח גדול בהרבה של אוגדה לצורך ביצוע משימות דומות. במקביל אוגדה 99 מחזקת את האחיזה הישראלית בפרוזדור שחוצה את הרצועה מדרום לעיר עזה, ובמקביל מקיימת פשיטות לדרום העיר עזה ולמחנות מרכז הרצועה. במערכת הביטחון שואפים לשמור על ביתור הרצועה לפחות לחודשים הקרובים, מתוך תפיסה שוויתור עליו יאפשר לחמאס לחדש את הלחימה בצפון הרצועה. עם זאת, היעדר החלטה מדינית בנוגע לעתיד השליטה בצפון הרצועה עלול לסכן את היעד הזה. 

אחרי שלושה וחצי חודשים של מלחמה, ישנה התפכחות מסוימת בנוגע לאפשרות להגיע לשחרור חטופים בפעולה צבאית. חמאס מנהל קרב נסיגה שתוכנן על ידו מראש במשך שנים, ולכן הניסיון לאתר חטופים או את בכירי חמאס הוא ארוך וקשה.