מלחמת חרבות ברזל: עדינה משה, שחזרה משבי החמאס ברצועת עזה, תתארח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית בערוץ 12 ותספר על תקופתה בשבי. "סינוואר הגיע אלינו, הוא היה כל כך מאושר. הוא נופף אלינו לשלום ושאל בקלילות 'מה שלומכם?'", שיתפה בכאב.

"שֵׁם רְשָׁעִים": השר אליהו במתקפה חריפה נגד אלוף במיל' נעם תיבון | צפו בתיעוד
נתניהו משיב לדיווחים על עסקה: "לא תהיה פשרה על הבטחת עתידנו"

"צילמתי הכל בעיניים. ספרתי את המדרגות, ספרתי את הקומות, ספרתי הכל. שמעתי שם את ירדן ביבס בחושך טוטלי בתוך כלוב. ירדן ביבס אמר לי שהוא נאבק בהם. הוא היה בטוח ששני הילדים הקטנים שלהם ניצלו".

עדינה בת ה-72 נחטפה לרצועת עזה מביתה בקיבוץ ניר עוז, לאחר שמחבלי חמאס רצחו את בעלה משה. לאחר ששוחררה, חשף שר הבריאות אריאל בוסו מש"ס בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו, כי "עדינה סיפרה לי על ויכוח שניהלה עם המחבל במעמד השחרור, וביקשה ממנו שישחרר במקומה אישה אחרת - מבוגרת ממנה ובמצב פחות טוב". מעט לפני ששוחררה, חמאס פרסם תיעוד שלה ושל מרגלית מוזס, חברת קיבוץ ניר עוז, ששוחררה גם היא משבי חמאס.

עדינה משה (צילום: מטה המשפחות החטופות)
עדינה משה (צילום: מטה המשפחות החטופות)

עדינה היא אמא לארבעה ילדים: מאיה, יעל, ששון ועמוס. אחייניתה, רויטל משה-מילס סיפרה בנובמבר על רגעי החטיפה של דודתה ברדיו 103FM: "היא טיפלה בבעלה אחרי שהוא נפצע, המחבלים הצליחו לפרוץ את החלון ושלפו אותה החוצה, ואז היא שמעה שתי יריות והבינה מה קרה. עכשיו כשהיא שוחררה האבל מתחיל, הם היו זוג אוהבים וכל החיים נגדעו".

עדינה משה בעדויות על השבי בעזה (צילום :מטה משפחות החטופים והנעדרים)

בעצרת החטופים בתל אביב שהתכנסה בתחילת דצמבר בסימן מחאה על שתיקת העולם על עדויות פגיעה מינית של מחבלי חמאס, העידה עדינה: "שמי עדינה משה ואני חזרתי משבי החמאס, אבל השארתי שם את החברים הטובים שלי מקיבוץ ניר עוז. כולם מבוגרים מאוד עם מחלות רקע קשות וללא תרופות מתאימות. כשהייתי שם, מצב המזון שם הלך והתדרדר. הגענו בסופו של דבר לאכילת אורז בלבד. אני מתחננת ומבקשת - אנא עשו הכל למען שחרורם, גם כדי שאני אוכל להשתקם. עד שהם לא יחזרו, אני לא אוכל להשתקם".