היום (חמישי), נערך אירוע מיוחד באופקים תחת הכותרת ״אחדות למען הניצחון״ , במסגרתו, הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת גיא שמחי הי״ד, אשר נפל בקרב ברעים ובידיים חשופות הציל 30 מחבריו. הספר נתרם בהפתעה גמורה לבני המשפחה באמצעות עמותת "ביחד ננצח" שבראשה עומד שי גראוכר.

נציב כב"ה לשעבר ששכל את בנו בלחימה: "מתעשתים ומחזירים מכה"
"גיא נלחם במחבלים בידיים חשופות, לא רוצה שמותו יהיה לשווא"
הורים שכולים נגד הלחץ האמריקאי: "אנחנו במלחמה קיומית"

הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו של גיא שמחי ז״ל (צילום: אוראל סברן)
הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו של גיא שמחי ז״ל (צילום: אוראל סברן)

כדי להשיב על המעשה הטוב שנעשה עבורם, החליטו בני המשפחה לעשות שליחות למען העם ולהקדיש את ספר התורה שנתרם לעילוי נשמתו של בנם כדי לקדם מסר של אחדות בעם ישראל. המשמעות היא שמדי שנה בחג שמחת תורה, יעבור ״ספר האחדות״ (ספר התורה)  לבית כנסת אחר במדינה, על מנת להפיץ את מסר הלכידות בעם, וכל מי שיקרא בו יתחייב לפעול לקירוב הלבבות ולאחדות.  

באירוע לקחו חלק אורית ודדי שמחי, הוריו של גיא הי"ד שנפל בקרב, ראש עיריית אופקים מר איציק דנינו, יחד עם לוחמות ולוחמים, משפחות שכולות, משפחות חטופים, פצועי המלחמה וגיבורי העיר אופקים.

דדי שמחי, אביו של גיא שמחי הי"ד שנפל בקרב, תא״ל במילואים ונציב כבאות והצלה לשעבר, מסר: ״מטרת העל שלנו בימים אלה היא לשמור על האחדות במדינת ישראל,  פועל יוצא מכך, זה שמירה על שיח מאחד, מכיל ומכבד. אין ספק כי השבעה באוקטובר היה צלצול השכמה עבורנו, כזה שגרם לנו להבין שאין לנו מדינה אחרת. אין לנו אופציה אחרת. אנחנו חייבים להיות מאוחדים כעם כדי שחס וחלילה, הטבח של שבעה באוקטובר לא יקרה שוב. מדובר באירוע גורלי למדינת ישראל, ואנחנו חייבים לתת לצה"ל לנהל ולנצח מלחמה ואת זאת נוכל להשיג רק אם נהיה מאוחדים ומלוכדים כעם אחד״.

מר איציק דנינו, ראש העיר אופקים, ציין: "במשך אלפי שנים, על אף שהיה מפוזר בכל רחבי הגולה, שמר ספר התורה על עם ישראל חזק ומאוחד סביבו", אמר והוסיף: "כעת אנו מכניסים ספר תורה שישמור בע"ה על אחדות בינינו, גם כאן, בתוכנו. אופקים היא המקום הראוי ביותר כדי להעביר מסר של אחדות בעם, עיר שבה מגוון רחב של קהילות חי בהרמוניה, אשר יכולה להוות דוגמה לקהילתיות ולאחדות. אנחנו חייבים לצאת מכאן במסר שעל השיח של 6 באוקטובר, המפלג והמסית, להיפסק – אחים אנחנו, עם אחד, שעליו להישאר מאוחד לא רק בעת מלחמה, אלא תמיד".