קובי בן עמי, אחיו של אוהד בן עמי, שמוחה מול ביתו של ראש הממשלה שוחח היום (שבת) עם ״מעריב״: ״לא קיבלנו מאחי אוהד אות חיים כבר כמעט 4 חודשים. מלבד תמונה בטלגרם שחמאס פרסם, והידיעה שהוא נורה בכתף - אנחנו לא יודעים כלום עליו. אוהד סובל ממחלת הורטיגו, שמקשה עליו בתפקוד היומיומי שלו - ואין לדעת עד כמה מצבו הבריאותי הדרדר בעזה. אשתו רז, חזרה מהשבי לאחר 54 יום ששרדה שם עם גידול סרטני. מאז ששבה, יש נסיגה משמעותית במצבה הבריאותי, ותהליך השיקום שלה לא יכול להתחיל כל עוד אוהד בעלה עדיין שם. על אף שנמסר לנו שנעשים מאמצים כדי להחזירם, במבחן התוצאה, כרגע אח שלי ועוד מעל ל-100 חטופים לא פה, ואנו דורשים שיעשו כל מה שצריך כדי שיחזרו הביתה", אמר.

מאות אסירים על כל חטוף ונסיגה מלאה: התנאים של חמאס לעסקת חטופים
דיווח: לשכת רה"מ תיאמה את פרסום ההקלטות ממפגש משפחות החטופים; בלשכה מכחישים

עוד הוסיף: "אחי הוא אזרח שנחטף מביתו עם בוקסר וחולצה קרועה - ולכן המדינה חייבת להגן קודם כל על האזרחים שלה - ולהחזיר את מי שנחטף מביתו. אכן צריך למוטט את החמאס, אך קודם כל יש להחזיר את מי ששם. אחר כך, יהיה מספיק זמן לפגוע בארגון הטרור. חובתה של המדינה היא להגן על האזרחים שלה ולהחזיר אותם הביתה בשלום - לאחר שהפקירו אותם ולא הגנו עליהם. בישיבות הממשלה עם משפחות החטופים, אני מרגיש שהם כן אומרים שהם עושים כל מה שאפשר עבורם ועובדים 24/7 - אך במבחן התוצאה הם עדיין לא פה, אז כנראה הם לא עושים מספיק. אולי נצטרך צריך לשלם מחירים גבוהים יותר, להסכים למתווים שונים שלא בהכרח לטובתנו כדי שהחטופים יחזרו הביתה בשלום. אולי ללחוץ על הקטארים, על המצרים, ארצות הברית ומדינות אירופה, ולהקים ועידה בינלאומית להחזרת השבויים - כולם תחת קורת גג אחת".

בן עמי הדגיש: "אם הם לא יחזרו, אין תקומה למדינה שלנו. אנו נמשיך לעמוד כאן, מול ביתו של ראש הממשלה - עד שיקירנו יחזרו הביתה. כמו כן, ראש הממשלה לא יצא אלינו במהלך המחאות מול ביתו - לא בשבוע שעבר וגם לא היום. אף אחד לא מוסר לנו מידע נוסף מעבר למה שנמסר בתקשורת ולמה שכולם שומעים ויודעים, אני לא באמת יודע איפה העסקה עומדת כרגע אך צריך לשלם כל מחיר בשביל לשחרר אזרחים שנחטפו מביתם בגלל שהפקירו אותם. אין עודף זמן בשבי. יש שם קשישים, נשים, פצועים שזקוקים לתרופות כרוניות. אני מזמין את כולם להגיע היום ב-19:00 לעצרת מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה״.

הערב תתקיים בכיכר החטופים עצרת ענק בסימן: NEVER AGAIN IS NOW ("לעולם לא עוד" זה עכשיו). בני משפחות החטופים, לצד ניצולי שואה ודור שני לשואה, יקראו בעצרת: ״לעולם לא עוד - זהו ציווי מחייב למנהיגי העולם ולחברי הקבינט בישראל. ללא החזרת החטופים, המעשים המזכירים את השואה שהתרחשו בשביעי לאוקטובר יהפכו לנורמה בעולם כולו".