משלחת שגרירי האו"ם שהגיעה לארץ עם השגריר גלעד ארדן פתחה היום (רביעי) את ביקורה בישראל במפגש עם מיה ואיתי רגב, שנחטפו לרצועת עזה על-יד חמאס ושוחררו. מיה ואיתי אשר לוו על ידי אביהם, אילן, סיפרו לשגרירים את סיפורם האישי - החל מרגע החטיפה לרצועת עזה, ובמשך יותר מ-50 ימים ששהו שם עד לשחרורם בעסקה.

"התעוררתי והרגל שלי הייתה ברזלים": הצצה לעדויות מיה ואיתי רגב בעובדה | צפו
האיחוד המרגש של האחים מיה ואיתי רגב ששוחררו משבי חמאס | צפו

מיה רגב תיארה בין היתר בפני השגרירים את האכזריות של מחבלי החמאס כלפיה, כיצד הם התעללו בה באמצעות פגיעה ברגלה הפצועה, לעגו וצחקו. ״מחבלי החמאס קרעו ממני את הבגדים. הם לקחו ממני את הזהות שלי ואת השם שלי. המחבל שהשגיח עליי אמר לי כל יום שאם צהל יבוא להציל אותי אז הוא יירה בי מיד ולא ימות לבד. זו אחריותכם להחזיר את כל החטופים הביתה עכשיו. הזמן שלהם אוזל״ אמרה לשגרירים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מיה ואיתי רגב במפגש עם שגרירים (צילום: ללא)
מיה ואיתי רגב במפגש עם שגרירים (צילום: ללא)

השגריר ארדן אמר למיה ואיתי רגב: ״אתם גיבורים אמיתיים, אומץ הלב שלכם והעוצמה שלכם מרגשים את כולנו. אני מצדיע לכם". כמו כן, פנה לשגרירים ואמר כי ״קריאה להפסקת אש משמעותה השארת חמאס בשלטון. וכמו שהם כבר אמרו - הם יבצעו את הטבח הזה שוב ושוב ברגע שיוכלו. המטרה שלהם היא להפעיל נגדנו טרור ולגרום לנו לעזוב את הארץ מרוב פחד. הפסקת אש היא בלתי מתקבלת על הדעת והשבוע בביקורכם בגבול עזה ובגבול הצפוני שם האו״ם משחק תפקיד משמעותי - אני מקווה שתבינו מדוע לא נוכל להמשיך ולחיות עם האיומים הללו ומדוע אנו כה נחושים להשמידם".