הליך סיום השירות של נציבת שב"ס היוצאת רב גונדר קטי פרי, לווה ביריבות שנחשפה בינה לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגררה תגובות משני ציידי המתרס. אירוע הפרידה שלה שנערך במתקן שב"ס לווה באקורדים צורמים ובביקורת נוקבת שמשמיעים קצינים ואנשי סגל.

בן גביר: "קטי פרי התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס, לא מילאה את תפקידה"
בן גביר שלף דוח שקבר במגירה כדי להצדיק את הדחת פרי | כספית

לטענת אותם גורמים, התרחש האירוע בשלישי שעבר בדיוק בשעות שבהן פרסם דובר צה"ל הודעה מצמררת אודות אסון שאירע בחאן יונס ובעטיו נהרגו 21 לוחמי צה"ל. אלא, שהטרגדיה הנוראה שחוותה מדינה שלימה לא מנעה ממארגני טקס הפרידה מהנציבה לפרוס שטיח אדום כנהוג בטקסים ממלכתיים משמחים. 

נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"חוסר רגישות משווע. כשהגענו למקום ראינו את קבלת הפנים עם הצדעה לנציבה היוצאת ולאחר מכן הטקס שאכן הוסרו ממנו קטעי אומנות, אלא שמי שטרח ועמל להוריד את קטעי האומנות והמוזיקה לא ראה לנכון להסיר את השטיח האדום. דווקא כאן היה צריך לגלות רגישות" אומר גורם המעורה בפרטים. 

רב גונדר קטי פרי מסרה בתגובה כי "הטקס התקיים במתקני השב״ס ומתכונתו שונתה. הטקס התקיים בצניעות רבה, כל קטעי האומנות בוטלו על ידי. לו יכולתי, הייתי לגמרי דוחה את הטקס, אך כידוע בנסיבות שנוצרו זה היה התאריך הסופי ולא ניתן היה לדחות מעבר לזה שכן כהונתי הסתיימה באותו יום בחצות. השטיח הוכן כלל ללא ידיעתי וכפי הנראה כמחווה של אלפי המשרתים עליהם הטבעתי חותם וכהוקרה על 36 שנות שירות למען בטחון מדינת ישראל. היום והמעמד נוכח האסון הנורא היו קשים מנשוא גם עבורי".

ולא היה נכון לוותר על השטיח האדום ?

פרי: "תמיד אפשר לעשות אחרת. זו באמת מחווה צנועה שנפלה בעיתוי המצער. לא תמיד ניתן לחשוב על הכל מקצה לקצה בטח לא בפרק הזמן הכל כך קצר שהיה באותו בוקר. מי כמוך יודע לאורך שירותי כמה עשיתי למען הסגל וזו דרכם להחזיר לי".