מאות אנשים, ביניהם בני משפחות חטופים, הגיעו היום (חמישי) לנמל אשדוד כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי, ולהפגין נגד העברתן. לחסימה אף הצטרף חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית).

מנהיג חמאס יסכים לעסקה? "סינוואר מבין שהוא צריך את קטאר ומצרים"
"אם הבית לא בטוח הקונספציה הבסיסית נשברת, ואין מה לחפש פה יותר"

את היוזמה מובילים ארגוני 'צעדת אימהות הלוחמים' ו'תורת לחימה'. המפגינים הצליחו לחסום את הכניסות והיציאות ומונעים כעת את יציאת המשאיות, זאת לאחר שהובילו את החסימות בשבוע האחרון במעבר כרם שלום.

יו"ר צעדת האימהות ואמא לשני לוחמים סימה חסון מסרה מהמקום: "הגענו לזעוק נגד הכנסת המשאיות לחמאס. עם ישראל דורש את מיטוט והכרעת האויב בלי לתת לו סיוע".

צבי סוכות במחאה נגד משאיות הסיוע לרצועת עזה (צילום: צו 9)
צבי סוכות במחאה נגד משאיות הסיוע לרצועת עזה (צילום: צו 9)

חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי סוכות שהגיע למקום אמר: "הגעתי לכאן כדי לחזק את משפחות החטופים והפעילים שבאו לחסום את משאיות הסיוע לחמאס שמשום מה נקראות משאיות 'סיוע הומניטרי'. העברת הסיוע לאויב בזמן מלחמה הוא כתם מוסרי וערכי. כולם יודעים שחמאס משתלט על הסיוע, הקונספציה כבר קרסה וברור לכולם שרק לחץ על חמאס יביא להשבת החטופים". 

כזכור, בשבוע האחרון הפגינו מדי יום פעילי תנועת צו 9 במעבר כרם שלום נגד העברת המשאיות. בימים הראשונים המשאיות לא עברו דרך מעבר כרם שלום, אך ביומיים האחרונים הצבא הכריז על המעבר כשטח צבאי סגור ועצר עשרות מפגינים, ובעקבות כך ההפגנה הועברה לנמל אשדוד משם מגיעות הסחורות.