מירב לשם גונן, אימא של רומי שנחטפה לעזה, שוחחה היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm והתייחסה למתח והדריכות בקרב משפחות החטופים בשל עסקת החטופים המתגבשת. 

"כתם מוסרי": פעילי מחאה ניסו לחסום משאיות סיוע לעזה | צפו
מנהיג חמאס יסכים לעסקה? "סינוואר מבין שהוא צריך את קטאר ומצרים"

"אנחנו מנסים בעיקר להתעסק בפעולות שיקדמו ויחברו ויחזקו", אמרה. "אני מבינה שכולנו חלק מאותו העם ואנחנו צריכים להיות חזקים מאוד כדי לקבל כל מה שעתיד לבוא - כולל לקלוט בחזרה את אותם החטופים שבחיים. מן מאמץ משותף שדורש מאתנו אחדות. אנחנו צריכים לשמור על ה'ביחד' שלנו. זה גורם חשוב מאוד להצלחה. בסופו של דבר, מה שאפשר את ה־7 באוקטובר זה הפילוג. אף אחד מאתנו לא רוצה להיות שם יותר. כולנו רואים עכשיו לנגד עינינו מטרה אחת - להחזיר את החטופים בחיים ולהפוך את ישראל למדינה הרבה יותר חזקה ממה שהייתה".

בהמשך השיחה, שאל אותה מזרחי לגבי הסיוע שנכנס לעזה: "למה אתם לא שואלים את נתניהו, תגיד אתה נורמלי?", על כך השיבה לו לשם גונן: "צריך להיזהר עם הדברים שלנו, עם הדברים הפנימים שלנו, אנחנו לא לבד בעולם. זה לא עובד ככה היום. שהיינו יבשות נפרדות בלי אינטרנט אז כל יבשת הייתה צריכה לדאוג לעצמה. יש כלכלה עולמית, הכל מאוד גלובלי, להגיד לרה"מ שאתה לא נורמלי בגלל שאתה מבין שיש כוחות שאתה צריך לרתום איתם איתך קדימה, יש חבל מאוד מאוד דק, צריך מאוד להיזהר, ואני מאוד מקווה, שרה"מ יודע ללכת על חבל דק בין כל הגורמים".

עוד שאל האם רה"מ אמר לפי ההדלפות שלא נחזיר את כל החטופים בכל מחיר, על כך השיבה: "זה לא המשפט שהוא אמר, לפי מה שאני יודעת, כי אבא של רומי היה בתוך הפגישה, הוא אמר משהו מאוד מאוד נכון, הוא אמר שהמאמצים לעשות את הדברים ככה שנוכל לשמור על ביטחון ישראל בעתיד, ויחד עם זאת להחזיר את החטופים, כי אחרי זה כל אחד יידע שהוא יכול להיות הבא בתור".

רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

על אנשי צו 9 שמנסות לחסום את מעברן של המשאיות לעזה, אמרה: "ביניהם יש גם משפחות שחושבות שלא בסדר להכניס משאיות לעזה. אני חושב שבסופו של דבר כולנו הומניטריים. אף אחד מאתנו לא רוצה לפגוע באף עזתי מסכן שמתקה גם ככה ביום יום שלו. הבעיה היא שאנחנו מבינים שהמספרים הם כאלה שיותר מ-60% ממה שנכנס בכלל הולך לחמאס - זה נורא מכעיס. לכן, אני ממש מבינה את הצורך לעמוד שם ולזעוק. אני חושבת שזאת מחאה לגיטימית".  

על אופי העסקה לשחרר החטופים, טענה כי "אני חושבת שחלק מהאחריות שלנו היא לשמור כמה שיותר על ביטחון ישראל ומצד שני להבין שביטחון ישראל קשור קשר הדוק בביטחון החטופים. הרי אם הם לא יחזרו הביתה בחיים, כל אזרח ישראל יידע שהוא יכול להיות הבא בתור וכל חייל יידע שיכול להישאר לבד בשטח, חילה. זה דבר שלא עושים אצלנו. לכן, אנחנו הולכים כל חבל דק".