סוף שבוע סוער: בדרום, חשש משטפונות. מיום חמישי ועד יום שבת בנחלי מדבר יהודה וים המלח, כך לפי תחזית השירות המטאורולוגי והמרכז הלאומי לחיזוי שטפונות. בעקבות זאת, יסגרו עד יום מוצאי שבת מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע ואוג וכן גם כל מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה. בצפון, גשמי ברכה: מפלס הכינרת עלה מנקודת המינימום, וחלה עלייה גדולה ביחס לשנה שעברה.

השלג ממשיך להיערם בחרמון: האם רואים סוף למערכת הגשם? | התשקיף המלא
למרות המצב: פסטיבל "דרום אדום" חוזר, ואלו הנחיות הביטחון

זרימה בנחל (צילום :רשות המים)

בחודש ינואר, מפלס הכינרת עמד על 72 ס"מ הבדל מנקודת המינימום, וכעת הוא עומד על 1.85 מטר מהקו האדום העליון. כעת המפלס עלה ב-92 ס"מ הבדל מנקודת המינימום שנמדדה בדצמבר 2023, ועל כן מדובר במגמה חיובית: שכן במהלך כל השנה שעברה, המפלס עלה ב-63 ס"מ בלבד, כך מסרו "רשות המים".

עוד נמסר כי ניתן להכריז על "גשמי ברכה", שמשמעותן היא: "כמויות הגשם הגבוהות מתפרסות על מספר רב של ימים, ובכך מתאפשרת חדירת הגשם לקרקע - שמחלחל ומעשיר את מי התהום ותורם למקורות המים הטבעיים ולמשק המים הישראלי. הזרימות בנחלים כתוצאה מהגשמים מתרחשות באופן מתון ונזקי ההצפות מצטמצמים מאוד, ועימם הסיכון לחיי אדם".

שקיעה על הכינרת (צילום: תיירות עין גב)
שקיעה על הכינרת (צילום: תיירות עין גב)

באשר לשטפונות, הנהגים מתבקשים להתאים את נסיעתם בהתאם לתנאי הדרך ולנקוט במשנה זהירות במקרה של שיטפונות וסחף על הכביש, כך נמסר מהמשטרה. בנוסף, יש להפעיל שיקול דעת בחציית כבישים מוצפים - ולהעדיף שימוש בדרכים חלופיות. משטרת ישראל אמרה כי תעדכן הציבור דרך אמצעי התקשורת, בדבר שינויים בהסדרי התנועה ובכל מידע רלוונטי על פי הצורך. 

באשר לציבור המטיילים המגיע לצפות בשיטפונות: אלו מתבקשים לעשות זאת ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים, המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים. בכל אירוע חריג, יש לפנות במיידי למוקד 100 של המשטרה.

למידע על שינויים בהסדרי התנועה ניתן לפנות למוקד המידע - 110, וכן באמצעות ביישומון הניווט Waze.

בהודעת המשטרה נמסר: "משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. יחידות החילוץ המחוזיות עציון ומגילות, ערוכות למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ולחילוץ אזרחים ונהגים במידת הצורך".