פרופ' שקמה ברסלר הגישה היום (חמישי), באמצעות עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד חברת הכנסת טלי גוטליב ושישה פעילי רשת נוספים, אשר הפיצו את דבריה של חברת הכנסת, ביניהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי.

לאחר האיום של פרקליט המדינה - טלי גוטליב יוצאת למלחמה
"חבל שעשית את זה": צפו בעימות החריף בין גוטליב לאמסלם

בכתב התביעה נטען: "...תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7.10".

על פי כתב התביעה, "הנתבעים פרסמו שקר בדבר שיחה, וטענו שגופי המודיעין בארה"ב יירטו כביכול בין בן זוגה של התובעת לבין יחיא סינוואר; פרסמו שקר בדבר פגישה כביכול של התובעת עם ראש המוסד שהתקיימה עקב כך, עובר לטבח יום 10.7, וחוסה כביכול תחת צו איסור פרסום; פרסמו שקר בדבר קשרים כביכול של התובעת עם בכירים בגופי המודיעין והביטחון, שהובילו כביכול לטבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר בריחה כביכול של התובעת מהארץ לאחר טבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר מחיקה כביכול של פרסומים של התובעת ברשתות החברתיות, בניסיונה כביכול להעלים או לטשטש "ראיות"; ועוד בדיות והשמצות". 

"באמצעות הנתבעת חה"כ רויטל גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית", נטען בנוסף, "אפילו בעידן שבו הציבור נאלץ, בעל כורחו, לנווט את דרכו כמעט מדי יום בין מפיצי 'פייק ניוז', הסולדים מאמת וממומחיות – הפרסומים מושא התובענה דנן בולטים בשקריותם, בחולניותם ובהפניית גבם למציאות".

טלי גוטליב נגד ראש השב"כ (צילום: ערוץ כנסת)

עוד נכתב: "מעבר לפגיעה הקשה והברורה מאליה שהפרסומים השקריים מסבים לשמה הטוב של התובעת, הרי שהמשך הפצתם על ידי הנתבעים, ומתן הבמה לתיאוריות הקונספירציה הרעילות שהם מכילים, מהווים סכנה של ממש לשיח הציבורי הדמוקרטי התקין במדינת ישראל. מכאן אף נובעת החשיבות הרבה לדון בהליך בלא דיחוי".

בתגובה מסרה חברת הכנסת: "הגב׳ ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה. צר לי לאכזב את הגב׳ שאחראית עם חבריה בין השאר לתופת שהתרחשה עלינו. (ברסלר את מחוייבת במסירה אישית ויש לך את הקשרים שלך להשיג את כתובתי)".

לפני מס' ימים פנו עורכי דינה של פרופ׳ ברסלר לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה בדרישה בהולה שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת, בגין שורה של עבירות חמורות ובהן: סיוע לאויב במלחמה, גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע.

שקמה ברסלר  (צילום: אבשלום ששוני)
שקמה ברסלר (צילום: אבשלום ששוני)

בכתב התביעה הודגש כי "לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני או אגבי לעבודתה הפרלמנטרית, תוך גלישה מנאום פוליטי או מדיני שנשאה. קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת פרלמנט נגד אזרחית: שורה של פרסומים שקריים שפורסמו בזמנים שונים ובפלטפורמות שונות".

עוד נכתב: "מצב בו חברת כנסת שהפיצה באופן חוזר ומכוון שקרים בוטים נגד אזרחית, לכאורה בנושאים קרדינליים לביטחון המדינה, מסרבת לקיים עליהם דיון ומבקשת להסתתר תחת חסינותה – הוא בלתי נסבל. מדובר בניסיון לניצול ציני ומניפולטיבי של מוסד החסינות, שאל לבית המשפט הנכבד לתת לו יד".