המחאה נגד הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה נמשכת: הבוקר (ראשון) הגיעו עשרות מפגינים, תושבי קריית ארבע, לנמל אשדוד, כשהם אוחזים בדגלי ישראל, וחסמו את מעבר המשאיות מהנמל החוצה.

אחד המפגינים שהגיע למקום אמר: "אנחנו בנמל אשדוד, יש משאיות שמגיעות ואנחנו עומדים באמצע הכביש, לא הולכים לשום מקום". באופן מפתיע אחד מנהגי המשאיות, שאותו חסמו, קרא לעבר המפגינים: "כל הכבוד לכם, כל הכבוד, אתם חוד החנית של מדינת ישראל".

נהג המשאית שעודד את המפגינים באשדוד (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בשבועות האחרונים החלו מפגינים למחוא כנגד הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה דרך ישראל, כל עוד ישנם חטופים ישראלים בשבי חמאס בעזה. ביום חמישי האחרון מאות אנשים, ביניהם בני משפחות חטופים, הגיעו לנמל אשדוד כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי, ולהפגין נגד העברתן. לחסימה אף הצטרף חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית). את היוזמה מובילים ארגוני 'צעדת אימהות הלוחמים' ו'תורת לחימה'. המפגינים הצליחו לחסום את הכניסות והיציאות ומונעים כעת את יציאת המשאיות, זאת לאחר שהובילו את החסימות בשבוע האחרון במעבר כרם שלום.

ביום רביעי, פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים ניסו לחסום את מעבר כרם שלום לשיירות משאיות האספקה והסיוע לחמאס. המשטרה בכוחות גדולים מאוד עם פרשים מונעים את המעבר ומאפשרים למשאיות לעבור.

כוחות משטרה במקום מפעילים שימוש בכוח. יעל סבריאגו אחייניתו של ליאור רודאיף החטוף ברצועת עזה במעבר כרם שלום: "יום שחור. איך מדינת ישראל נותנת דלק לאיוב?". המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 18 בני אדם שניסו להגיע למעבר כרם שלום בניסיון לחסום תנועת משאיות אספקה לרצועת עזה. פעילי המחאה ניסו להגיע בהליכה רגלית לעבר המחסום לאחר שאלוף פיקוד הדרום הטיל צו שטח צבאי סגור על האזור.