דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט שנחטף מביתו שבקיבוץ ניר עוז בשבת השחורה, התראיין היום (שני) בערוץ 12 ואמר: "המדינה צריכה להחזיר את החטופים - גם במחיר הפסקת הלחימה".

"לא מתקבל על הדעת": השרים זעמו על מתווה עסקת החטופים, ואז נתניהו הגיב
הכל היה מסך עשן? נחשפת האמת על ישיבת הממשלה באשר לעסקת החטופים

עוד המשיך: "עם 136 חטופים, אנחנו לא מדינה ריבונית. ב-7 באוקטובר כולנו נחטפנו, וכולנו עוברים שואה. ואם אנחנו כבר מדברים על שואה, אז מעתה והלאה אני מסתובב עם טלאי צהוב. בהתחלה הבטיחו לנו שניכנס בעוצמה, נכתוש וכו', ובאמת הביאו בחזרה 100 חטופים, נזקוף את זה לזכותם. למה הפסיקו? למה לא ממשיכים לכתוש ולכתוש עד שיחלצו את כל השאר?", תהה.

"אני מעדיף למות על הרגליים ולא לחיות על הברכיים. שייכנסו ויכתשו את כל מי שצריך לכתוש עד שיגיעו לסינוואר. החטופים יום-יום מתים שם. בסוף נקבל יותר גופות מאנשים חיים, סוחרים בהם, מתעסקים פה בקיום הממשלה ושרידותה, וכל מיני שטויות. מראים לי כל מיני רבי מחבלים, כן נשחרר, לא  נשחרר, אני לא מבין - אין לנו מוסד, אין שב"כ, עכשיו אנחנו תלויים בכל הקשקושים האלה?", תקף.

לסיום כאמור, הדגיש: "אם אתה לא תוקף וכותש, תפסיק את המלחמה. לסינוואר אין מטרה למות במלחמה הזו, המטרה שלו היא לצאת מנצח, חי, אז תפסיקו את המלחמה, תחזירו את החטופים, ובסבב הבא נשלם לו".