יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (רביעי) לתשובה של חמאס על המתווה לשחרור חטופים שהוצג בפסגת פריז ואמר כי "מה שאני מציע, בעיקר לכל הפוליטיקאים, אנחנו נמצאים בשלב קריטי, וחמאס משתמש בסוגיית החטופים כנשק פסיכולוגי נגד מדינת ישראל, נגד משפחות החטופים, ולכן לפעמים זה אומנם מאוד קשה לפוליטיקאים - צריך לקחת פסק זמן, לא לדבר כרגע".

בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM הוסיף: "אנחנו לא מכירים את כל הפרטים, לא ראיתי את ההצעה הזו, בואו ניתן לגורמים מקצועיים וקודם כל אותו צוות שהוקם במשרד הביטחון שהם יעשו את העבודה. אני רוצה לשמוע מה דעתם, הם מכירים את ההצעה, את החומר המודיעיני וזה מה שהם חיים - קמים בבוקר עם הנושא הזה והולכים לישון עם הנושא הזה. כרגע אין לי דעה, אני לא מעודכן".

אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

חבר הכנסת ליברמן נשאל האם אפשרי להפסיק את המלחמה, והשיב: "אני לא מוכן להתייחס כל עוד אני לא ראיתי את ההצעה. כרגע חובתי כפוליטיקאי, כחבר כנסת, קודם כל קצת לשמור על השקט, לא לדבר. לא צריך לדבר, אנחנו מדברים את עצמנו לדעת. לפעמים זה מאוד קשה אבל מאוד חשוב".

לאחר מכן, נשאל האם יש טעם בבחירות ובהזזת נתניהו: "צריך להיות פרקטיים ומעשיים - אין מקום למהלכי סרק, כל עוד גנץ ואיזנקוט חלק מהקואליציה אין צורך. גם אם יהיו כל מיני מורדים בקואליציה הגרעינית הבסיסית של נתניהו, זה לא מספיק. אין ספק שנתניהו מונע אך ורק מתוך שיקולים פוליטיים, אין לו שום שיקול אחר, לא ביטחון, לא המשפחות ולא החטופים. הוא מונע אך ורק משיקולים פוליטיים, שום שיקול אחר ולכן אני אומר בואו כרגע לא נשחק לידיו. כשאני רואה את כל התזזית הזו, יום אחד מעלים ביש עתיד אי אמון ולמחרת רשת ביטחון. אין דבר מעשי פרקטי ולצערי כרגע גם איזנקוט וגם גנץ משמשים עלה תאנה, הם משמשים רשת ביטחון".

"רק אתמול גנץ מכנס מסיבת עיתונאים, מאשים את נתניהו, את הליכוד, אומר שגוררים רגליים בקבינט המלחמה, מושכים זמן. אחרי כל הדברים הקשים שהוא מטיח אני לא מבין מה הוא עושה. אני לא מבין אותו. כמו שהוא מציג את זה, כמו שהוא הציג את זה בעצמו אתמול, קשה לי להבין מה הוא עושה שם. אם אתה נמצא בתוך קבינט מלחמה, מתקבלות החלטות, אתה משפיע, יש עבודת צוות, יש סה"כ שלושה חברים בקבינט - הם לא מסוגלים לצאת יחד ולשדר את אותו מסר לעם, כל אחד מכנס מסיבת עיתונאים בנפרד. אני מתבסס על מה שהוא אומר בימים האחרונים, אי אפשר להחזיק בשני הקצוות".

על ההפגנות נגד הסיוע ההומניטרי, אמר ליברמן: "זכותם של אזרחים להפגין, בטח ובטח משפחות שכבר נמצאות 4 חודשים באי וודאות כזו, שאיבדו את הדבר הכי יקר להם. חובתם, זכותם, גם אני במקומם הייתי מתנהג אותו דבר. לגבי מדיניות נכונה, אני לא מבין את הדיבורים האלה, אנחנו כל הזמן מדברים הומניטרי ושיקום עזה, לפני צריך לדבר על פירוז עזה. אסור לנו לתת יד לשיקום אם לא מובטח פירוז, ואני לא רואה שום שיחה, אף אחד לא מעלה את נושא פירוז עזה".

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

"תוך כמה שנים איפה שהיינו נחזור, מה עם הומניטרי לחטופים שלנו? עד עכשיו לא קיבלנו הוכחה שהחטופים אכן קיבלו את התרופות. לכן כשמדברים על הומניטרי אני לא מביון, מבחינתי זה טרלול שחידשנו הספקת מים, דלקים, תרופות, מזון, לא נשאר לך שום מנוף. שיבוא דרך מצרים, אני רוצה להתנתק מרצועת עזה. מבחינתי גם אסור שנמל אשדוד ישמש כנמל בית של רצועת עזה. שיעבירו את זה דרך מעבר רפיח. שמענו לפני כמה ימים את א סיסי בקולו שאומר שישראל אישרה ל־2,200 עזתים פצועים לעבור למצרים לקבל טיפול רפואי, עוד כמה מאות יצאו לטורקיה, וגם חלק ממשפחתו של הנייה מקבלת אצלנו - איזה מנוף נשאר אצלנו?".

על ביקורו של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הדגיש: "אני לא מכיר תוכנית שמציגים לבלינקן, הדרישה הראשונה חייבת להיות פירוז. כל הסיפורים, כל ההסברים הדיפלומטיים שכביכול מדברים בצפון הכול חירטוטים. כל הניסיון להשיג שקט בכל מחיר, שקט ולא ביטחון, ובנושא של חיזבאללה יש אתגר טקטי ויש אתגר אסטרטגי. לסיים סיפור בצפון בלי שפירקנו את חיזבאללה מכל נשק מדוייק, לא עשינו כלום. אם צה"ל יימצא בין ליטני לישראל, כל ההסדרים זו פיקציה אחת גדולה".

"מדינת ישראל חייבת להישאר 50 שנים בין נהר הליטני לגבול ישראל, אחרת אתה לא יכול להבטיח את ביטחונם של יישובים צמודי גדר והמשמעות שוויתרת על הגליל, כמו עכשיו. אנחנו רואים שכל ירי הנ"ט, שזה דבר הכי כואב ופוגע בנו, אפקטיבי ל־10 ק"מ, וגם כדי למנוע אותם אתה חייב להרחיב אותם. עד שבלבנון לא תהיה ממשלה שמסוגלת לממש את הריבונות שלה על כל שטחה אין מה לעשות, או שאתה מפקיר את האזרחים שלך, מפקיר את הגליל וכרגע הם מופקרים לגמרי. אין יום שאין ירי. לכן אין דרך אחרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm