מאמצי ההסברה הישראלית קיבלו השבוע חיזוק משמעותי: "הנסיך הירוק", מוסעב חסן יוסף, הגיע לראיון עם דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, וסייר באזורי טבח 7 באוקטובר בעוטף עזה.

ההסברה הישראלית לא הצליחה לזעזע את העולם, אך אסור שזה ירפה את ידינו | דוד בן בסט
דרמה ברפיח: בכיר חמאס חוסל באזור מחנה הפליטים | צפו בתיעוד מהזירה

בראיון האישי, אותו ערך עם דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר גנדלמן, מוסעב חסן יוסף סיפר על ילדותו כבנו של אחד ממייסדי חמאס, שייח׳ חסן יוסף, ועל תקופת לימודיו בתיכון של אונר״א באיו״ש, שם קיבל חינוך לשנאה. בדבריו הוא התייחס לשימוש של ארגון הטרור חמאס במוסדות אונר״א: ״במסגדים, בבתי הספר, ברחוב ובבית, בכל מקום שלא תלך – יש שנאה כלפי ישראל וכלפי העם היהודי״.

בהתייחס לאמנת חמאס שקוראת להרג יהודים, אמר: ״האנשים שכתבו את אמנת חמאס - אלה חבורה של משוגעים״.

בנוסף, התייחס מוסעב למתרחש בעולם הערבי: ״העולם הערבי צריך לשים לב לסכנה הטמונה מבפנים; לחמאס לא אכפת מבני אדם. למעשה, הם מקריבים חיים של ילדים ותושבים בלתי מעורבים בשביל להשיג מטרות פוליטיות זולות״.

לבסוף, סיכם חסן יוסף: ״רעיון הג׳יהאד חייב להיפסק, והוא חייב להפסק עכשיו״. 

הראיון בהנחיית דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית אופיר גנדלמן נערך באולפן מערך ההסברה הלאומי, וקטעים ממנו יפורסמו ויקודמו בפלטפורמות הדיגיטל השונות, הן לקהילה הערבית והן לקהילה הבינלאומית.

בנוסף, הנסיך הירוק סייר יחד עם דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי, בעוטף עזה, וביקר בקיבוצים שנפגעו במהלך טבח 7 באוקטובר ובאיזור המסיבה ברעים.