בצל השיחות בקהיר, החטופות שחזרו מהשבי קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים ובמהלכה ביקשו להעביר מסר ודרשו לשחרר את כל החטופים שנותרו בעזה במידי. החטופות ששבו: שרון קוניו, נילי מרגלית, עדינה משה, אביבה סיגל וסהר קלדרון, פנו לממשלה וקבינט המלחמה.

ישראל תעצור את הסיוע ההומניטרי? בכיר חמאס שוב חשף את נקודת החולשה
סינוואר מהמר על כל הקופה כי הוא מאמין בתסריט הבא | עוזי רבי

החטופות ששבו, התייחסו לסוגיית המחיר הנדרש למען שחרור החטופים וטענו: "המחיר כבד, אבל מחיר ההפקרה עלול להפוך לכתם היסטורי לדורי דורות. היא תהפוך למילה נרדפת למי שיגזרו גזר דין מוות על מי שהופקרו ונחטפו תחת כהונתם ועוברים התעללות פיזית, מינית ונפשית. הכינוי הנורא 'אות קין' יחליף את שמו למי שירים ידו נגד שחרורם של אלו המשלמים מחיר שספק אם ניתן לתקנו. את מחיר שחרורו של מחבל, ניתן לתקן ולסכל בכל עת שבו יחליטו קברניטי המדינה שנחצה הקו". 

נילי מרגלית (צילום: מטה משפחות החטופים)
נילי מרגלית (צילום: מטה משפחות החטופים)

החטופות ששבו הזהירו מההשלכות במידה והעסקה לשחרור החטופים לא תצא לפועל: "אם לא ישובו החטופים לביתם ידעו כל שמיניסט, כל אמא וכל אבא שהם הבאים בתור. שהם חיים במדינה שאינה מחויבת לביטחונם, שהערבות ההדדית בה מתה. מי שלא יגן על אזרחיו, ימצא שאזרחיו מאבדים את האמון בו ובמנהיגותו".

אביבה סיגל (צילום: מטה משפחות החטופים)
אביבה סיגל (צילום: מטה משפחות החטופים)

עדינה משה שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה אחרי 42 ימים אמרה: "שמרנו על הגבולות האלה עשרות שנים. לא ברחנו גם שהפציצו אותנו ולא התפנינו גם שהיו מטחים כבדים. אנחנו אוהבים את הבית שלנו, אנחנו אוהבים את המדינה. את זה לא יקחו מאיתנו. אבל אני רוצה את המדינה שלי בחזרה ואת המוסר שלה שאיננו. אני חוששת לחייהם וגורלם של החטופים. חוששת שלא יהיה לנו מה להוריש לנכדים והנינים. אנא ממך ראש הממשלה: אם תמשיך בקו הזה, לא יישארו חטופים לשחרר. החזר לנו את האמון, שחרר אותם עכשיו".

עדינה משה (צילום: מטה משפחות החטופים)
עדינה משה (צילום: מטה משפחות החטופים)

סהר קלדרון, שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים הוסיפה: "כל שעה שמה זה גיהינום. למה אני כילדה בת 16 הייתי צריכה לעבור את הסיוט הזה במשך חודשיים? אני חיה ונושמת אבל בנפש נרצחתי. מחבל בהה בי במשך 24 שעות עם רצח בעיניים ואת חוששת כל דקה שיאנסו אותך. תודה לממשלה שהחזירה אותי אבל מה עם אבא שלי שננטש כל יום מחדש? שלא יודע אם ישרוד או ימות? אני רק רוצה את החיבוק החם שלו. החזירו אותו, אל תגרמו לי לאבד בפעם השנייה את האמון במדינה".