ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס, קרא היום אצל סיון כהן (חמישי) ב-103FM לשחרור בני משפחתו שנמצאים עדיין בשבי חמאס בחלוף 125 ימים: "חושב שהמטרה הייתה להסתיר את שירי והילדים - לשמור אותם כקלף מיקוח. אין שינוי בסטטוס, זו ההודעה שקיבלנו המקצין שלנו לאחר שהראנו לו את הרשימה שרצה ברשתות של החטופים שאינם בין החיים. הוא מבחינתו אמר שהכול מתנהל כרגיל, אין שינוי". 

"התעלמות צינית מהכאב שלנו": ההתמודדות המורכבת של משפחת ביבס

עוד התייחס למסיבת העיתונאים אמש: "לגמרי קורעת לב. עמדו לי דמעות בעיניים והיה קשה לראות את כל הבנות שעמדו שם ואמרו את כל הדברים הנוראיים שהן עברו, וכל מה שהן יודעות שהשבויים והשבויות שנמצאים שם ממשיכים לעבור מדי יום מדי שעה. על חרפת הרעב, התנאים, הכלובים שהם נמצאים בהם. פשוט קשה לשמוע את זה. מדברים כל הזמן על מחיר, אני לא מבין איך מצליחים לדבר על מחיר. אנחנו יודעים שאין לנו 136 איש חיים שם, אבל גם אם יש שם 100 או 80 איש שעדיין חיים והם נמצאים בתנאים הקטסטרופליים האלה, יש לנו שם בנות שנאנסות וחלילה אם נחכה עוד קצת זמן אנחנו נראה את הבנות האלה חוזרות לכאן עם עגלות עם ילדים, או בכלל יביאו אותן למצב שיאסלמו אותן, וכל מיני דברים כאלה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, "אני לא מבין איך המדינה תוכל לסבול את זה, איך מישהו יוכל להסתכל אחד לשני בפנים אם דברים כאלה יקרו. אין מחיר לחופש, והדבר הראשון שצריך לעשות זה לשחרר אותם משם. יש מצווה שקוראים לה פדיון שבויים, אין דבר יותר חשוב מלשחרר שבויים שנמצאים בשבי, מה בכך שמדובר בבנות צעירות שנמצאות שם ועוברות דברים הזויים וגברים צעירים, שלא נדבר על הילדים".

על כפיר, אריאל ושירי: "כפיר אריאל ושירי וגם ירדן נמצאים שם, לא יודעים מה המצב שלהם. את ירדן למזלנו כן הצליחו לראות וליצור איתו קשר, ראינו אותו בווידאו הזה אבל לפחות אנחנו יודעים שהוא חי וקיים. את שירי, אריאל וכפיר אף אחד מעולם לא ראה, לא יודעים איפה מצליחים להסתיר אותם כל כך טוב. אני מלכתחילה חושב שכל המטרה הייתה להסתיר את שירי והילדים טוב טוב מעיניהם של כולם כדי לשמור אותם כקלף מיקוח ליום מסויים שיהיה צורך בו".

המראיינים ציינו כי חמאס אמר בהתחלה שלא יודעים איפה הם, אחר כך אמר שהחזית העממית לקחה אותם, אחר כך אמר שיביא אותם, אחר כך אמר 'הרגתם אותם בהפצצות שלכם', אך בסופו של דבר אין שום הוכחה לזה שהם אינם בין החיים, ומילר אישר: "אין שום מידע, אין שום הוכחה, אין שום כלום. אנחנו מאמינים שהם בחיים ומוחזקים במקום מסוים אצל איזושהי משפמה אני מקווה שלפחות כן דואגת לטפל בהם ולתת להם את הדברים המינימליים שהם צריכים. אני חושב שממשלת ישראל אמורה לפנות לחמאס או לקטאר, או לכל מי שמחזיק את הכוח בידיים ולהגיד להם שכפיר ואריאל הם לא אויבים של החמאס, מעולם לא עשו שום דבר רע לאף אחד, והם אמורים להשתחרר כי הם היו אמורים להשתחרר כחלק מהעסקה הקודמת. זה שחמאס לא עמד בה, זה סיפור אחר. הם אמורים להשתחרר כצעד הומניטרי, ואם לא גם אנחנו צריכים לעשות שרירים ולתת להם פחות סיוע הומניטרי - לא לתת להם את כל מה שהם מבקשים".

לסיום, הדגיש: "הכי חשוב, בואו לא נשכח, ככל שהימים עוברים והזמן עובר, בסופו של דבר מיש קובע את כל התהליך זה קטאר. קטאר היא זו שמימנה את המלחמה הזו לאורך הנשים, קיבלו הרבה כסף לבנות את המנהרות, לקנות את הנשקים. יש להם מנהיגים שנמצאים שם בקטאר, למה הם לא הולכים, עוצרים אותם, חוסמים להם את הכספים כדי שיעשו צעדים כאלה ואחרים? זה שחמאס מנהל את עזה לא אומר שהוא מנהל את קטאר. קטאר צריכה להפעיל את הכוח על מנת שדברים יזוזו כאן. במידה והיא לא תעשה את זה נפיל את האשמה על קטאר בדרכים כאלו ואחרות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM