הבוקר (חמישי), ביום ה-125 של המלחמה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר קריית שמונה, בירנית והחרמון שבצפון הארץ. כמו כן, בקריית שמונה אותרה נפילה מבלי שהופעלה אזעקה. כתוצאה מהשיגורים, נפצע נגד צה"ל באורח קשה ושני לוחמי מילואים נוספים נפצעו באורח קל.

תיעוד דרמטי מהמטח לקריית שמונה: שבע נפילות בעיר; החשמל נפל

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים - ומשפחותיהם עודכנו. הנגד שנפצע באורח קשה, הובהל לבית החולים ׳זיו׳ בצפת לאחר שנפגע מטיל נ״ט וסבל מרסיסים. צוותי הטראומה טיפלו בו באופן ראשוני, ולאחר מכן הוא הוכנס לחדר הניתוח וכעת מצבו מוגדר כבינוני. ל-׳מרכז הרפואי לגליל׳ בנהריה, הובאו שני פצועים בני 26 ו-35 שנפגעו קל מרסיסים סמוך לגבול הצפוני. 

בתגובה לאירועים אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה משתף בתחושותיו הקשות: ״המצב ההזוי הזה נכפה על כולנו - אך אנו מבינים את גודל השעה. אנחנו כמו במטווח ברווזים בכינון ישיר לכוח רדואן שיושב על הגדר. בקריית שמונה כ-20 בתים, 4 גני ילדים ו-2 בתי ספר נפגעו וניזוקו מהטילים ששוגרו״, חושף את הנתונים. ״עד שלא ידחקו אותם לאחור בכוח ופעולה צבאית, דבר לא ישתנה. בשלל מלחמות ישראל, ההסכמים הדיפלומטיים והביטחוניים לא עבדו - וגם הסכם 1701 של האו״ם לא החזיק, כפי שאנו מבינים היטב היום וסובלים מההשלכות של כישלון ההסכם. ככל הנראה, גם הסכמים אחרים לא יעבדו כי אי אפשר לסמוך על מילה של טרוריסטים, הם לא פרטנרים למשא ומתן. הם מוכנים לשלם בחייהם ובחיי ילדיהם - לכן אי אפשר להרתיע אותם. מבחינתם, חיסול זה לא הרתעה כי הם רוצים להיות שאהידים״, אומר ראש העיר.

״כפי שראינו היום וכפי שאנו רואים כל יום מאז תחילת המלחמה, ההרתעה לא עובדת, ולדעתי צה״ל צריך לתקוף ולפעול נגד האויב בפעולה רחבה יותר ובעוצמה חזקה״, דורש. ״מהפוליטיקאים אני מבקש לדבר פחות - ולעשות יותר. כל הדיבורים על הסכמים לא מוסיפים למצבנו - אלא רק מעלים את מפלס החרדה של התושבים שחוששים שיקראו להם לחזור לבתיהם. הייתי מצפה ממקבלי ההחלטות שינקטו ביד קשה נגד ארגון הטרור ויחזירו את כושר ההרתעה - כדי שחיזבאללה לא יוכל להרים את הראש יותר. כמו שגלנט אמר, ׳נחזיר אותם לתקופת האבן׳ - אז קדימה, שיעשו את זה״. 

על אף הקשיים הפיזיים והכלכליים של תושבי העיר שמפוזרים בבתי המלונות, אומר ראש העיר שהם מוכנים לחכות כמה זמן שצריך מרוחקים מביתם - עד אשר הכוחות יפעלו להשבת הביטחון: ״אנחנו סבלניים וגם סומכים על השיקולים של כוחות הביטחון שיודעים מתי ואיך לתקוף, אבל מבקשים הבטחה שאכן חיזבאללה יפגע בצורה קשה״.

כמו כן, גם ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ התייחס היום למצב המתמשך באזור ולירי שהתרחש הבוקר לעבר קריית שמונה ובו נפצע נגד בצה"ל באורך בינוני עד קשה: "אחרי 4 חודשים של פינוי תושבי הצפון , של ניהול האירוע על ידי החיזבאללה, חייבים לשנות את כללי המשחק – מדינת ישראל וצה"ל עשו טעות גדולה בכך שהקימו רצועת ביטחון בתוך שטח ישראל, צה"ל צריך להיות נוכח מצפון לגבול ולחצוץ בינינו, התושבים, לחיזבאללה".

"לא נכון שהמדינה והצבא יגידו שיתכן ונמשיך במציאות הזו חודשים רבים ולא נכון לנו כתושבי הצפון לקבל את זה. בנוסף להרס הגדול שנגרם במרחב כולו ובתוך היישובים, למתן הלגיטימציה לחיזבאללה לירות על ואל הישובים שלנו, נוצרה כאן מציאות הזויה שבמקום שהצבא יחצוץ בין התושבים לחיזבאללה, התושבים הם אלו שנמצאים בין החיזבאללה לצבא. את זה חייבים לשנות במהירות, כאן ועכשיו. כפי שבדרום , המדינה מפעילה לחץ צבאי, כך חייב להיות בצפון.  נוכחות משמעותית ונראית לעין של צה"ל מצפון לגבול, תשפיע על ההסכם אם יהיה כזה , ובעיקר תאפשר לתושבים בעתיד הנראה לעין לחזור הביתה", הוסיף.