לפחות חמישה שיגורים זוהו הערב (חמישי) לעבר הר מירון ובסיס יחידת הבקרה הצפונית. בו בעת, היו רבבות שהתפללו בקבר של שמעון בר יוחאי לרגל ראש חודש אדר א'.

דיווח: גל תקיפות נרחב בלבנון; מפקד פיקוד צפון: "לא מורידים את הרגל מהגז" | עדכונים שוטפים 
פיצוץ עוצמתי בלב העיר: כך חוסל בכיר חיזבאללה | צפו בתיעוד הדרמטי

רק לפני כמה ימים פיקוד העורף התיר לקיים התקהלות של עד 30 אלף איש במקום. בתגובה לאירוע, ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, אומר כי הוא וגורמים נוספים דרשו מפיקוד העורף ומגורמים נוספים מגוניות למועצה שנמצאת בחוסר - כולל למרחב סביב קבר הרשב"י: "זה מצב בלתי נתפס, מצד אחד לא מונעים מאנשים להגיע להר מירון - ומצד שני לא מספקים מיגון. אנחנו והמשטרה חשים חוסר אונים גדול ומדליקים נורת אזהרה״, התריע.

יוסף חיים בולטון, תושב מירון שהיה באותה העת בקבר, סיפר בשיחה עם "מעריב": ״היום ערב ראש חודש ואנשים רבים עולים לקבר של הצדיק שמעון בר יוחאי, יש כאן 10,000 איש לפחות. בעת השיגורים, נשמעו בומים, אנשים נבהלו מאוד. הדבר המעניין הוא שלצערנו הרב לא לומדים מניסיונות העבר, היום כל מירון רעדה. אם חלילה וחס הייתה מתקפת טילים רצינית יותר  - היינו בצרות צרורות כולנו - כי אין לאן לברוח. לא דאגו לכך עד היום שיהיו בקבר הרשב״י מקלטים או מגוניות - לכן אנשים נכנסים להיסטריה, אין לאן איפה להסתתר מהטילים. התריעו בפני הרבה גורמים על כך שאין מיגון באזור שבו מתקהלים אנשים רבים".

"מה הבעיה לבנות מקלטים או להעמיד מגוניות. לא חסרים תקציבים או אפשרויות - צריכים פשוט לפעול. עבור אנשים חרדים, רבי שמעון בר יוחאי  הוא מעל הכול, לכן הם לא מפחדים להגיע לכאן - גם בעת מלחמה״, מסביר. משרד הדתות, משרד התיירות ומשרד הביטחון אחראים לכך שיהיו מגוניות, ואם כבר נותנים תקציבים - שידאגו לדברים חשובים כמו ביטחון המתפללים״, אמר. 

הוא עוד מתייחס לפעולות הצבאיות כנגד חיזבאללה: ״את הצבא ואת הדרג המדיני אני לא מצליח להבין, הייתי רוצה שינצלו את המומנטום - ויתקפו את פעילי הטרור. לצערי, אני מבין עכשיו איך קרה ה-7 באוקטובר - אין סדר, היגיון או הפקת לקחים בצבא״, הוא טוען. ״צריך להתחיל לפרק על ימין ועל שמאל את חיזבאללה, שנסראללה ידע שאיתנו לא מתעסקים. כרגע זה משחק ילדים - כשהוא יורה עלינו ואנחנו מגיבים בחזרה. זה לא צריך להיות ככה. אני חב״דניק ויש אמירה יהודית חשובה שאומרת כי ׳יהודי צריך ליזום - ושהכוח של יהודי הוא ביוזמה שלו׳. צריך ליזום תקיפות - ולתת לנו שקט. משרד הדתות, משרד התיירות ומשרד הביטחון אחראים לכך שיהיו מיגוניות, אם כבר נותנים תקציבים - שידאגו לדברים חשובים״.