היום, בסביבות השעה 14:00 בצהריים, בית מגורים במטולה ספג פגיעה ישירה של טיל נ״ט ששוגר על ידי חיזבאללה - ונהרס מבפנים.

ביקורת נוקבת על המשך המלחמה: "יש פה יד מכוונת - רוצים למשוך את זה" | האזינו
רבבות היו במירון בזמן הירי של חיזבאללה: "אין לאן לברוח, לא דאגו שיהיו מקלטים"

״שעתיים לפני האירוע, הייתי בבית, שנראה שפעילי חיזבאללה תצפתו עליו, קלטו שאני בסביבה - ולכן ירו עליו טיל נ״ט בכינון ישיר״, מתאר טל לויט, בעל הבית שנפגע מהטיל היום. ״למזלי, הספקתי לעזוב את הבית מבלי שהם שמו לב ואז ירו. ניתן להבין מכך שהם מנסים לפגוע באזרחים באופן מכוון. אני עדיין לא מעכל שהבית שלנו נפגע בצורה כל כך מוחלטת, ברגע אחד הטיל חדר לבית דרך הגג, וגרם להרס פנימי רב. פגעו קשה בממלכה שלנו. כל הזמן מדברים על הפליטים בעזה - אך מה בעצם ההבדל בינינו לבינם״, הוא תוהה.

״נהייתה רצועת ביטחון בתוך המושבה שלנו ולאורך כל הגבול הצפוני, וזו תוצאה של הפקרת הצפון במשך שנים, חטאו בחטא היוהרה. אני מרגיש שגם כעת, לא פועלים יותר מדי כנגד חיזבאללה - אלא רק סופגים טילים, מגיבים ומחזירים קצת - אך זו לא לחימה רצינית. הסכם מדיני לא בא בחשבון, צריך לפעול רק בכוח לצערי. אפילו שלום הייתי רוצה - אך אין פרטנר לכך. אין ברירה מלבד מלחמה אם רוצים שנחזור לחיות על גבול המדינה - עכשיו זו מלחמת העצמאות שלנו״, פוסק. 

בית במטולה שנפגע מנ''ט  (צילום: ללא)
בית במטולה שנפגע מנ''ט (צילום: ללא)

לויט הוא חקלאי שמגיע מדי פעם למושבה, ומנסה לעבוד במהלך המלחמה - על אף שרוב שטחי החקלאות שלו הם על הגבול - ואסורים לכניסה: ״אנחנו לא יכולים לעבוד ברוב השטחים שלנו שממוקמים על הגבול, אסור לי להיכנס אליהם - לכן יש פגיעה בהכנסות הכלכליות. על אף המצב בשטח, עדיין לא קיבלנו פיצויים מלבד 2 מקדמות מצחיקות״, מביע ביקורת על המתווה הכלכלי לחקלאים המפונים. 

כזכור, בחודש שעבר ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, התראיין ל״מעריב״ ואמר בנושא פגיעות טילי הנ״ט בבתים כי "במטולה יש כ-130 בתים הרוסים לגמרי - חלקם נחרבו בצורה מוחלטת עד היסוד מפגיעות ישירות. דלתות נעקרו, חלונות התנפצו, ויש נזק כבד לרכוש ולבתים. אף אחד לא יודע להגיד לנו מתי ואיך חוזרים, לא פועלים מספיק, ועל אף שתוקפים בלבנון - זה ממש לא נותן לנו מענה לטילי הנ״ט שנורים מדי יום למטולה על ידי חיזבאללה".