משפחות החטופים מקיימות הערב (שבת) עצרת בקריאה למען השבתם לישראל משבי החמאס. העצרת מתקיימת בכיכר החטופים בתל אביב ונפתחה בשעה 20:00. עד כה, נעצרו שבעה מפגינים לאחר שחסמו את רחוב קפלן, וחלקם הדליקו מדורות על הכביש. כמו כן, חולקו דו"חות נגד חמישה מפגינים, בגין הפרעה לתנועה.

איראן באיום ישיר על נתניהו: אם תעשה את הדבר הבא - זה יהיה יומך האחרון
"שר אוצר כושל, משתין מהמקפצה": ביקורת קשה כלפי סמוטריץ' לאחר הורדת דירוג האשראי

בני המשפחות מוזס, פלטי- קציר, קלדרון, אור, מצגר, הימן חסמו יחד עם פעילים למען שחרור החטופים, את איילון דרום בסמוך למחלף השלום. זו הפעם השישית שבה חוסמות משפחות אלה את נתיבי איילון. זמן קצר לאחר מכן, התנועה במקום לכלי רכב נפתחה. מטעם המשטרה, נטען כלל העצורים אינם נמנים עם משפחות החטופים.

"הפקרת אותם ב7 באוקטובר ואתה ממשיך להפקיר אותם 127 ימים משיקולים פוליטיים. צא עוד היום לציבור ותודיע שאתה בוחר בחטופים ולא בבן גביר. אם לא תשחרר אותם עכשיו - לא נשחרר אותך מאחריות, לא ניתן לך רגע אחד של שקט. הזמן של החטופים אזל", נמסר מהמשפחות.

"רגע האמת - חיים או מוות", נמסר מטעם מארגני העצרת. כמו כן, התייחסו למספר אירועים מטרידים שאירעו לאחרונה, בהם הותקפו משפחות החטופים במהלך מחאה שקיימו בקריאה להשבת בני משפחתם: ״עצרו את הקמפיין הממשלתי נגדנו. מחיר ההפקרה יהיה כתם לדורי דורות״. 

הפגנת משפחות החטופים ברחוב קפלן בתל אביב (צילום :דוברות המשטרה)

בתחילת העצרת, הוקרנו הדברים של שרון אלוני קוניו, נילי מרגלית וסהר קלדרון מההצהרה שקיימו השבוע, לאחר שחזרו לישראל משבי החמאס. ״אם לא ישובו החטופים לביתם, ידעו כל שמיניסט, כל אמא וכל אבא, שהם הבאים בתור. שהם חיים במדינה שאינה מחוייבת לבטחונם ושהערבות ההדדית מתה. מי שלא יגן על אזרחיו, יימצא שאזרחיו בורחים ממנו וממנהיגותו", נשמעה מרגלית אומרת. 

עצרת החטופים בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

סדר הדוברים והמופיעים במהלך העצרת
20:10 הילי קופר ואור נוחומוביץ, בני 10, נכדיו של החטוף עמירם קופר.
20:16 דני בסן (2 שירים).
20:27 אייל בן ראובן, אלוף וח״כ לשעבר.
20:34 דני אלגרט, אחיו של החטוף
איציק אלגרט.
20:40 אמיר תיבון, עיתונאי ישראלי, מתגורר בקיבוץ כפר עזה ושרד את הטבח של השבת השחורה.
20:45 משפחת אהל + שיר + אבישי כהן וחברים.
20:52 ניסים שלם, משוחרר עסקאת ג׳יבריל.
20:57 נטליה אמו של קשת קסרוטי ז״ל שנרצח במסיבת המוזיקה ׳נובה׳.
21:03 רן דנקר.
21:13 ספירת ימים עם אבישי כהן והקהל.
21:16 שירת התקווה.

עצרת החטופים בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הדר סגל שמגיע בקביעות  לכיכר החטופים אומר ל"מעריב": "127 יום בשבי ארגון הטרור חמאס., בתנאים הכי קשים שיש.
הגעתי לכיכר החטופים הערב כמו כל שבוע כדי לתמוך במשפחות ולחזק אותן. זה הדבר הכי חשוב לעשות בימים אלה. ביחד עם אלפים רבים המגיעים מכל רחבי ישראל בכל מוצ״ש. התביישתי מאוד השבוע לראות קמפיין בזוי כנגד החטופים ומשפחותיהם שמגיע מכיוון מכונת הרעל של נתניהו".

איילון קרני מכיכר החטופים, מסר: השלט שצילמתי '136 נידונים מחפשים אחראי' אומר הכול. אני מאלה החושבים שצריך לתת הכול כדי להחזיר את מי שנשאר, אחרת אין חמדינה הזו זכות קיום מוסרית ובכלל".

במהלך השבוע האחרון, החזיקו המשפחות בתקווה לעסקת חטופים חדשה שתצא לדרך, לאחר המתווה שגובש בפסגה בפריז. עם זאת, לאחר מספר ימי המתנה, הגיעה תשובתו של ארגון הטרור חמאס, שהציג דרישות מופרכות שנדחו ע"י ישראל.