30% מהמשתמשים באפליקציית ההיכרויות לבני ה־60 פלוס, שושק'ה - מבית מוטק'ה, דיווחו על ירידה בחשק לחפש זוגיות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב־7 באוקטובר. כך עולה מסקר שיזמה אפליקציית ההיכרויות לבני הגיל השלישי לרגל ולנטיינ'ס דיי, שיחול היום.

בתגובה לחוק התקציב: ועד ראשי הרשויות הערביות קיימו כנס חירום
עדי וגרגורי מוכיחים: "ההזדמנות לאהבה נמצאת תמיד"

מהסקר, שנערך בקרב 500 משתתפים, עולה עוד כי 40% מהמשתתפים שנאלצו להתפנות בגלל המלחמה חיפשו באמצעות האפליקציה זוגיות במקום החדש. 

עוד עולה מהסקר, כי 32% עדכנו שהם מרגישים בדידות במידה רבה או רבה מאוד במהלך היומיום, ו־54% השיבו שהם יוצאים פחות מהבית מאז פרוץ המלחמה. 50% ציינו כי הם התנדבו בעורף לאחר פרוץ המלחמה. 17% ציינו כי תקופת המלחמה דווקא הגבירה אצלם את הרצון לזוגיות.

זוג שדווקא כן הכיר בתקופת המלחמה הם מירי איידן בת 72 ויוני סטולר בן 76, שניהם מחולון. יוני ומירי הכירו דרך אפליקציית שושק'ה, לאחר שבמשך מספר שנים היו ללא זוגיות. כשהרגישו שהבשיל הרגע להכיר בן ובת זוג חדשים, נרשמו בהמלצת חברים לאפליקציה. את הפגישה הראשונה קבעו ל־6 באוקטובר, אך מירי לא הרגישה טוב באותו יום, והם החליטו לדחות את המפגש ליום שאחרי.

בבוקר השבת השחורה של 7 באוקטובר יוני שאל את מירי לשלומה וכיצד איך היא מסתדרת. ההתעניינות בשלומה טרם נפגשו ריגשה את מירי, והשניים המשיכו להיות בקשר עד לפגישה הראשונה שהתקיימה לאחר שבוע. מאז הם בזוגיות, ומציינים שמבחינתם כל יום הוא ולנטיינ'ס דיי.

"מציאת אהבה וזוגיות בגיל השלישי דורשת גם בימי שגרה לא מעט אומץ, יוזמה ורצון", ציינה מנכ"לית אתר מוטק'ה ואפליקציית שושק'ה, תמי שיפטר, שמוסיפה: "אנחנו רואים שתקופת המלחמה הגדילה את תחושת הבדידות של אנשים בגיל השלישי והקטינה את החשק שלהם לצאת מהבית, ואנו קוראים להם להיעזר באפליקציה כדי למצוא זוגיות דווקא בתקופת המורכבת הזאת, וליהנות מהיתרונות הרבים שהיא מביאה עמה".

רחל משה אמו של עוז עזרא דיון בוועדת המיוחדת לפניות הציבור עם משפחות נרצחי הנובה והפסיידאק (צילום :ערוץ הכנסת)

מאז השקת האפליקציה, לפני כשנה, הצטרפו אליה כ־15 אלף חברים וחברות בני הגיל השלישי מכל רחבי הארץ. אפליקציית שושק'ה מספקת אפשרויות חיפוש באמצעות טווח גילאים, אזור מגורים, תחומי עניין ופרמטרים נוספים לחיפוש אחר בן/בת זו או ידיד/ה מאזור המגורים.

היא מאפשרת מגוון אפשרויות להיכרויות בגיל השלישי, מהיכרויות רומנטיות ועד יצירת חברויות למגוון פעילויות משותפות חד־פעמיות וקלילות או קבועות ומעמיקות.