מלחמת חרבות ברזל: אחד המראות היותר מרגשים שראינו מאז שבעה באוקטובר הוא החמלה של חיילים לכלבים ולחתולים משוטטים ברצועה. סרטונים רבים שהופצו ברשתות חברתיות מראים את חילוצם מאזורי הרצועה הנטושים והחרבים, ואת הבאתם לארץ לאימוץ בבית חם.

גם הכלבים סובלים: מאות כלבים מרצועת עזה ברחו לעוטף ישראל
"איפה שר האוצר?": זעקת אם הנרצח שטלטלה את הכנסת

משרד הבריאות ומשרד החקלאות פרסמו היום (רביעי) אזהרה, וביקשו מהציבור להימנע מהכנסת כלבים וחתולים מהרשות הפלסטינית, מעזה ומגבול הצפון לשטח ישראל. לדבריהם, פרט לעובדה כי הצעד מנוגד לחוק, הוא גם עלול להוביל להפצת מחלות קשות בהן כלבת, לישמניה וסקביאס.

משרדי הבריאות והחקלאות ממליצים לאמץ כלבים וחתולים רק מעמותות מוסדרות, וזאת רק לאחר שעברו בדיקה רפואית מקיפה, טופלו וחוסנו כנגד מחלות. במשרד החקלאות מציינים כי בהעדר גדר בין עזה לישראל, הכלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל. היקף אוכלוסיית הכלבים שחדרה לאזור מערב הנגב מוערך בכ-5,000 כלבים.

למרות האזהרות המדאיגות, מוקדם יותר השבוע הבהיר המדען הראשי של רשות הטבע והגנים, ד"ר יהושע שקדי, כי עד כה לא התגלו מקרים של כלבת בקרב הכלבים שעברו את הגבול מהרצועה. "הכלבת פוגעת בעיקר בשועלים ותנים, אבל היא תעבור מוטציה שתפגע גם בכלבים, תהיה לנו בעיה", הוא הסביר. ברשות הטבע והגנים התריעו כי הכלבים המשוטטים מהווים סכנה לאוכלוסיית חיות הבר בהם צבאים רבים החיים באזור העוטף.

ברשות הסבירו, כי הפתרון הוא לדלל את אוכלוסיית הכלבים המשוטטים המגיעים מרצועת עזה. עם זאת, לפקחים של הרשות יש סמכות לבצע את הדילול רק בשטחי רט"ג, בעוד שבשטחים חקלאיים, או ביערות קק"ל - הם אינם יכולים לבצע את הדילול.