חכ"ל וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להמשך הלחימה בעזה ובגבול הצפוני, שנמשכת כבר יותר מ-130 ימים: "לא ברור מה רוצים בדרום ומה בצפון", תקף.

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר: זה מה שיקרה לנו אם נכנס למלחמה בצפון
חודש וחצי הפוגה, ללא נסיגה מלאה: תגובת ישראל להצעת חמאס | דיווח

באשר לגזרה הצפונית, הוסיף: "יש פה פעילות עוינת של אויב כבר במשך 130 יום ומדינת ישראל לא מצליחה לטפל בבעיה הזו כרגע נראה שגם אין מדיניות. זה מה שקורה כשמנהלים מלחמה ללא מטרות מלחמה. צריך להתעשת ולזנקוט יוזמה. אין מלחמה בלי יוזמה מדינית. מה שקורה כאן זה שממשלת ישראל ממציאה משהו שלא היה מעולם. מדינת ישראל תצטרך לפתור את הבעיה בצפון באופן אלים. מה שכן, צריך לסיים את המערכה בדרום אבל גם שם אין מטרות מלחמה ברורות. הממשלה הזו מסרבת לנקוט במדיניות ברורה בדרום ולכן גם אין לה מדיניות בצפון".

עוד טען על התנהלות הממשלה: "הימין מזמן לא המחנה הלאומי והוא נוקט בעמדה אנטי ציונית - צריך לחזור לחזון הציוני הברור. שמצד אחד אנחנו מאוד תקיפים ביטחונית ומצד שני תמיד מבינים את מקומנו בעולם ולהבין שכל מעשה צבאי חייבים להשלים אותו במהלך מדיני, ככה צריך לנהוג בתבונה בניהול מדינת ישראל".

גולן המשיך והאשים כי ראש הממשלה מעכב עסקאות חטופים במכוון: "הוא מבין שכל עסקת חטופים שתהיה תביא לסיום הלחימה, ברגע שתסתיים המלחמה בדרום השלטון שלו בסכנה, הקואליציה שלו בסכנה ומי שמסכן אותה זה הימין הקיצוני הבלתי אחראי שנמצא בממשלה שלו, הוא אחראי לזה שהם נמצאים איתו. ולכן הוא גורר רגליים ומושך זמן, בתקווה שמשהו טוב יקרה במעלה הדרך, כמו שהדברים נראים כרגע רק רע יכול לקרות וזה כולל את הסכנה הברורה והמיידית לשלומם של החטופים".

על היחסים עם ארה"ב, הסנקציות על המתנחלים וההגבלות על ישראל אמר לסיום: "הידידות החזקות ביותר של ישראל ובראשן ארה"ב, מתחיל להימאס להן ממדיניות הסיפוח של ישראל. העולם לא יקבל את העובדה שמדינת ישראל מנסה לספר לתוכה מליוני פלסטינים, זה ידליק את המזרח התיכון, בן גביר וסמוטריץ' ואורית סטרוק זה מה שהם רוצים. אנחנו חייבים להבין שההיפרדות מהפלסטינים עם אחריות בטחונית שלנו זה אינטרס ישראלי מובהק, ולכן מה שהזירה הבינלאומית עושה זה להוציא לנו כרטיס אדום ולהגיד לנו משהו מאוד פשוט, אנחנו יודעים איך צריך להתקדם - או שתהיו איתנו ותשפיעו על התהליך או שנכפה עליכם תהליך שהוא נגד רצונכם ולא תהיה לכם שליטה עליו. המדינות האלה מחזירות את מדינת ישראל לפרופורציות המתאימות לה".

לדבריו, "מדינת ישראל מבחינה כלכלית ובינלאומית ומבחינת היכולת לשרוד באיזור המסוכן הזה חייבת סיוע מוצק ובריתות בינלאומיות מוצקות ולכן היחסים עם ארה"ב הן נכס אסטרטגי בלתי רגיל, כך גם המדינות במערב אירופה. צריך להסביר לאירופאים ולאמריקאים שמצד אחד נמשיך להילחם על הביטחון שלנו ללא פשרות ומצד שני נראה להם שאנחנו מוכנים ללכת למהלך מדיני שמסגרתו המתח במזרח התיכון ירד תוך שמירת הביטחון של מדינת ישראל".