קיבוץ ניר עוז הודיע הערב (חמישי) על הרצחו של יאיר (יאיא) יעקב. יאיר היה בן 59, חבר קיבוץ ניר עוז. נחטף יחד עם בת זוגו מירב טל ששוחררה. יאיר הותיר אחריו שלושה ילדים: שיר (21), אור (17) ויגיל (13). שני בניו הצעירים, נחטפו גם הם ב-7.10 ושוחררו. 

יאיר עבד במוסך של קיבוץ עלומים. היה איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה. יאיר נרצח בשבת ה-7.10 וגופתו מוחזקת בעזה. אור בנו של יאיר יעקב שנרצח בשבי חמאס כתב: "אבא אין לי מילים אחרות לתאר את זה ככה אבל תשמור עליי מגן עדן. אוהב אותך, לא אשכח אותך לעולם, תמיד תהיה בלב שלי".

ירדן אחותו כתבה עליו לפני ימים מספר: "האיש עם העיניים הירוקות, החיוך הביישן והצ'ארם. יאיר יעקב, שכולם קוראים לו יאיא, הוא שילוב מנצח של צניעות ופשטות ואהבת אדמה, שמחת חיים, צחוק מתגלגל ושקט ורוגע (לכאורה). רק מי שממש מכיר אותו, מכיר את הסערה הפנימית.

כילד היה אנרגטי וקונדסון. פעם שיכנע אותי שהפלפל הירוק על השולחן זה מלפפון ואני נתתי ביס והפה שלי שרףףף. כבר בילדות זיהיתי את האהבה שלו לניקיון ולסדר, כשהושיב אותי על המרפסת לראות איך הוא שוטף את הרצפה וביקש ממני לשים לב אם השאיר טיפת מים שלא ניגב. אצל יאיא תמיד תהיה ברקע מוזיקה ובכל הזדמנות שיהיה לידך ישמיע לך את הלהיט העכשווי בלופ עד שייצא לך מכל החורים. הוא הכיר לי את UB40, טיפקס, Chris de burgh. משוגע על הפרויקט של רביבו בפול־ווליום בזמן הניקיונות של יום שישי. תמיד מוקף חברים, אוהב שמש וים ובקבוק בירה קרה ביד. סנדוויץ' בשבילו הוא ארוחת גורמה. הקשר עם ילדיו נע בין דאגה עמוקה ללחץ מטורף. תמיד מתגאה כמה מוכשרים הם ויפים. הבית שלו בקיבוץ הוא מבצרו. המבצר שנפרץ ב־7 באוקטובר. אח שלי, אני מתגעגעת אליך".

חברת הכנסת לשעבר אמילי מואטי כתבה: "לכמה רסיסים לב יכול להישבר?". "חיכינו לך יאיר יקר, רצינו בשובך ואנחנו שבורי לב מההודעה הערב".