על רקע שחרור כוחות המילואים לביתם, והשיח הגובר בדבר פגיעה בזכויותיהם, הכריזה ההסתדרות הלאומית על הקמת חמ"ל חירום שיפעל על מנת להעניק שירות ומענה נרחב לחיילי וחיילות המילואים ובני ובנות משפחותיהם.

פלטפורמה דיגיטלית חדשה לילדי העוטף: "יוצרים יציבות למרות הקושי"
הדירוג של מודי'ס: הפרמטרים שכלכלני החברה לא לקחו בחשבון | שלמה מעוז

במסגרת השקת החמ"ל שיפעל ממשרדי ההסתדרות הלאומית, סיפר יו"ר ההסתדרות הלאומית כי "קראתי את הכתבות ביום שישי ונחרדתי, מיד לאחר מכן קיימנו קבוצת התייעצות מהירה, בחנו את הדברים לעומקם והחלטנו שנפעל באופן מיידי.

זאת האחריות החברתית שלנו ועל כן הכרזנו על "צו 8 חברתי" לכלל העובדים." ובתוך כך הכריז כי "ההסתדרות הלאומית מקימה מערך משפטי לליווי המילואימניקים והגנה על כלל משרתי המילואים בין עם הם מאוגדים בהסתדרות הלאומית או הכללית, בין עם הם שכירים ובין עם הם עצמאיים".

בתוך כך, ובשיתוף פעולה עם ח"כ ששון גואטה, תפעיל ההסתדרות את מאמציה לקידום הצעות חקיקה ובניהם:

•⁠  ⁠הבטחת הארכת תקופת איסור הפיטורים של חיילי המילואים מתקופה של 30 יום לאחר שירות מילואים פעיל לתקופה בת 90 יום.
•⁠  ⁠הבטחת צבירת ימי חופשה מעבר לקבוע בחוק עבור חיילים המילואים.
•⁠  ⁠הבטחת מתן הגנה לאיסור סיום התקשרות עם עובדים עצמאיים (פרילנסריים) בתקופה של 120 יום לאחר תום תקופת שירות המילואים הפעיל.

בנוסף, בחודש האחרון עשרות אלפי אנשי מילואים שוחררו מהצבא וחוזרים לשגרת חיים עמוסה ומחייבת. "בית חם" לבריאות הנפש פתחה קו חם שיאפשר למעסיקים ולמנהלי חברות לסייע לעובדים שחזרו מהמילואים בהתמודדות עם משבר נפשי.

במוקד שמספרו *9518 יהיו זמינים אנשי מקצוע רבים, כולל עובדים סוציאלים קלינים, פסיכולוגים ועוד. כיצד נקלוט נכון את אנשי המילואים שחוזרים מהמלחמה? מהם הסימנים שמצביעים על התמודדות נפשית אצל העובד, וצריכים להדליק נורות אדומות למעסיק? כיצד נעניק עזרה ראשונה לעובד במצוקה נפשית? 

עמותת "בית חם" מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. העמותה מפעילה 7 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ושני גופים גדולים לטיפול וליווי נפגעי ונפגעות טראומה מינית - מרכז "בנפשנו" ומרכז "בליבנו".

מוקד המידע פועל ונותן מענה מקצועי ומשפטי, בחיוג מקוצר וזמין 8882* שלוחה 1.