ב"כיכר החטופים" ליד בסיס הקריה בתל אביב התקיימה הערב (שבת) ההפגנה השבועית בקריאה לממשלה לפעול להחזרת החטופים המוחזקים ברצועת עזה. האירוע התקיים תחת הכותרת "134 חטופים – 134 ימים" ובמחאה על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לשלוח נציגות ישראלית למשא ומתן על עסקת שחרור אסירים בקהיר.

נתניהו: "דרישות חמאס הזויות ומשמעותן תבוסה לישראל"
עסקת החטופים מתרחקת: בחמאס מבהירים - זה התנאי שעליו לא יתפשרו

אסנת מטלון שרעבי, אחות של יוסי שרעבי ז״ל ואלי שרעבי, אמרה כי ״ביום ה130 לאלי מלאו 52 והוא עדיין בשבי החמאס. ביום ה100 סרטון המוות של אלי. ביום ה-131 ליוסי הייתה אזכרה ואין לו קבר. היום, ביום ה134 ליוסי נגמר הזמן. אלי חי, וזועק הצילו״. גיל דיקמן, בן משפחתם של כרמל גת שחטופה בשבי וירדן רומן ששוחררה בעסקת הפעימות: "״כשחטפו אותם לא בדקו למי הם הצביעו. תקשיב לזעקה שלהם - הם זועקים: נתניהו, תציל את החיים שלנו". 

עצרת משפחות החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

שלמה אלפסה גורן, קרוב משפחתה של מיה גורן אשר נרצחה בשבי החמאס וגופתה מוחזקת בשבי:״ אנחנו סה״כ רק דודים של ארבעה יתומים שהוריהם הופקרו ונרצחו. מה אנחנו סה״כ רוצים? רק לקבור את מיה״. דבורה עידן, אמו של החטוף צחי עידן: ״נתניהו, הבאת הישגים דרמטיים ויש עוד הישג דרמטי אחד כדי לסגור את מעגל ההישגים וזה להחזיר את כל החטופים כולם". גיל, קרוב משפחתו של אברה מנגיסטו, זעק על הבמה בעצרת הענק: ״המקרה של אברה מנגיסטו זה מקרה הומניטרי ומדינת ישראל אף פעם לא נתנה הצעה הומניטרית לשחרורו. לאט לאט ההפקרה של כל החטופים מתחילה להידמות להפקרה של אברה״.

עצרת משפחות החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

שלשום, בהפגנה ליד שער הקריה, נציגי משפחות חטופים אזקו עצמם לשער בגין וגם האחד לשני, במחאה על מצבם של החטופים בשבי. הם זעקו לחברי הקבינט "אל תקריבו אותם", בשעה שהקבינט התכנס בבסיס הצבאי בתל אביב.