רותי מונדר, שנחטפה ביום הטבח ושוחררה באחת מפעימות עסקת החטופים האחרונה, התראיינה היום (ראשון) לכאן רשת ב' ושיתפה בהתמודדות הקשה. רותי היא סבתו של אוהד בן ה-9 ששוחרר גם הוא מהשבי, כמו גם בתה קרן. בעת שעדיין הייתה בשבי, גילתה כי בנה רועי נרצח. בעלה אברהם, עדיין נמצא בשבי החמאס. 

נתניהו מידר את גנץ מהשיחות בקהיר, עכשיו נחשפה הסיבה | דיווח
בן גביר שוב גובר על סמוטריץ', והפעם לא רק בסקרים

"אני שמעתי את זה בטרנזיסטור", סיפרה והוסיפה: "קרוב משפחה רחוק שלי דיבר ברדיו וסיפר עליו. קיבלתי, הפנמתי - ואני מספיק חזקה, אני לא מתפרקת. עד היום אני לא בוכה מוזר לי שאני לא בוכה על דברים כאלה... כשאנשים באים לנחם אותי, אני מעודדת אותם, כי אני לא רוצה שהם יהיו עצובים". 

חיסול מחבל החמאס ששיגר רקטה לאשקון (צילום :דובר צה"ל)

יא סיפרה על בנה האהוב: "רועי היה ילד מיוחד, חם כזה. היו לו הרבה קשיים - והוא התמודד איתם ממש יפה", סיפרה על בנה שנרצח. "היו לו המון חברים בכל מיני מקומות, הוא היה נוסע להרבה חברים. עכשיו יש לי את קרן ואוהד - זו כל המשפחה. אני מקווה שמנדר (אברהם) יחזור ונהיה משפחה קטנה שוב". 

כמו כן, שיתפה בתחושות הקשות בנוגע לבעלה, שעדיין נמצא בשבי: "אני דואגת לו כי הוא לא חזק, הוא אחר ממני". היא שיחזרה את יום הטבח הנורא, אז נחטפו בני המשפחה: "ב-7 באוקטובר, כשהיה צבע אדום, עברנו לממ"ד. אני לא חוששת מצבע אדום, ויוצאת בדרך כלל מיד אחרי ה'בום', אבל הפעם זה התארך. לאורך כל הזמן מונדר לא דיבר בכלל, הוא ניסה להחזיק את הדלת אבל לא הצליח כי קשה לו לעמוד, הוא גם הולך בחוץ עם מקל. כשהמחבלים פתחו את הדלת הוא נפל על הרצפה".