פרופ' ירון זליכה התראיין היום (ראשון) ב-103FM, והתייחס לסערה שעורר אתמול יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. "הבנתי שהוא מעניין גם לרתום את ההסתדרות להפגנות נגד הממשלה. הפגנות נגד הממשלה מטעם ההסתדרות זה צעד שהוא מאוד בעייתי, לטעמי גם מאוד מאוד מסוכן, דווקא מנקודת ראות העובדים, חברי ההסתדרות", טען. 

נתניהו מידר את גנץ מהשיחות בקהיר, עכשיו נחשפה הסיבה | דיווח
גילתה בשבי החמאס שבנה נרצח: "קיבלתי, הפנמתי ולא התפרקתי"

הוא האשים כי מדובר במהלך שנבע משיקולים פוליטיים: "זה צעד פוליטי. להסתדרות יש תפקיד מאוד חשוב בהגנה על זכויות עובדים, בפרט עובדים מוחלשים. מכוח זה שתפקידם בהגנה על זכויות עובדים חשוב, ניתן להם עד היום פטור, שבעיניי הוא אנכרוניסטי, מביקורת של מבקר המדינה ומביקורת של רשם העמותות, אבל משעה שהם גוף פוליטי שבטח גם משתמש בכספי ציבור העובדים כדי לממן את ההפגנות ויתר הצעדים, אז ספק רב אם אפשר לומר שיש הצדקה לפטור מביקורת".

לוחמי מגלן ועוקץ בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

"עכשיו, צריך לזכור, הם לא ארגון וולנטרי, הם מקבלים את כספי מס הארגון מכוח חקיקה של הכנסת. מבקר המדינה הוא חלק מהכנסת, לא חלק מהממשלה. לכן, משעה שמשתמשים בכספי ציבור שהכנסת העניקה, למטרות שהן פוליטיות, אז אין שום מקום לפטור מביקורת".

כמו כן, הוסיף: "דבר שני, צריך לזכור שמס הארגון שקבעה הכנסת, 0.75 אחוז מהשכר, הוא שיעור שנקבע בשנים שההסתדרות פשטה את הרגל ולכן נקבע שיעור שהוא גבוה במיוחד, יש כאלה שאומרים, אפילו כפול מהצרכים השוטפים של ההסתדרות כדי שהיא תוכל לכסות את גירעונות העבר שאותם היא כנראה כיסתה מזמן". 

סייע מבהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.