זעם רב בקרב תושבי קרית שמונה על כוונת רשת "ישרוטל" לפנות את תושבי העיר המתארחים במלונות הרשת. במכתב שנשלח ב-14 בפברואר למנהל אזור אילת מטעם קרית שמונה ליאור כהן, התבקש האחרון להודיע לתושבים כי עליהם לעזוב החל מה-1 במרץ את המלונות בהם הם שוהים ולעבור למלונות אחרים.

זעם ברשת: ה"עיתונאי" שתיעד את טבח חמאס בישראל - יקבל טיפול בחו"ל
נתק? "בדיחה אחת גדולה": בחמאס טוענים - זה מה שקרה בצמרת ארגון הטרור

בשיחה ארוכה שקיימו הערב ראש העיר אביחי שטרן וצוותו עם מנכ"ל "ישרוטל" ליאור רביב, הפציר ראש העיר במנכ"ל הרשת לחזור בו מהחלטתו הלא מוסרית, אולם המנכ"ל סרב.

בסיום השיחה אמר מנכ"ל "ישרוטל" לראש העיר כי הוא מציע להיפגש ולחשוב יחד מה עושים כאשר בכל מקרה התוצאה הסופית הייתה מציאת פתרון לעזיבת התושבים ולעזרה של חברת "ישרוטל" בהובלת הציוד של התושבים למלונות חלופיים ולכך ראש העיר לא הסכים.

ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן: "הסיסמה יחד ננצח כנראה לא רלוונטית ברשת 'ישרוטל'. תדע כל משפחה שמזמינה חדר במלון ברשת 'ישרוטל', שהיא מגרשת שוב משפחה עם ילדים מקרית שמונה ועוקרת אותם שוב מביתם הזמני. כמה עוד אפשר לספוג השפלות?! ברגע שלא היו נופשים בחודשי החורף, ראו בנו כציר בשר ותרנגולות המטילות ביצי זהב. נוצלנו. חיבקו את תושבי קרית שמונה ואפילו פנו אלינו שנשלח עוד ועוד תושבים למלונות של הרשת, אבל כעת כשהאביב והקיץ מגיעים, מבקשים לעקור אותנו שוב ומעדיפים את הכסף הגדול מאשר את האחדות שכה נחוצה בשעת מלחמה".

פינוי תושבים מקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
פינוי תושבים מקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

ראש העיר הוסיף כי "המלחמה היא לא רק של תושבי קרית שמונה, אלא של כל המדינה. דווקא תושבי קרית שמונה שימשו ומשמשים במשך שנים כשכפ"ץ של המדינה וחבל שזה היחס שמעניקים לנו. ממש חוסר רגישות משווע. הזדעזעתי לשמוע את מנכ"ל רשת 'ישרוטל' טוען באוזני שאינו יכול לארח מפונים יחד עם אורחים ממרכז הארץ באותו מלון. הוא אמר לי שהם גוף עסקי פרטי. כאשר אמרתי לו שתושבי קרית שמונה אינם שונים מאף אורח הוא גמגם ואמר: 'אתה מבין למה התכוונתי'. אז לא אדוני הנכבד. אינני מבין ולא אקבל עקירה נוספת מהבית, אפילו אם הוא זמני. הפסקנו להיות בשר התותחים של בעלי המאה. אני בוש ונכלם".

זירת הפגיעה בקרית שמונה (צילום :ארז בן סימון)

דובר העירייה דורון שנפר עליו הטילו ראש העיר והנהלת העיר להכין קמפיין ממוקד בנושא, מסר כי "חבל שבמקום לאפשר לנו לטפל בתושבים שלנו שעקורים 135 ימים מבתיהם ולחזק את החוסן של הקהילה שלנו, גורמים לנו להתעסק בהחלטה הזויה של פינוי נוסף. זה לא פינוי, זה גירוש! בסוף השבוע האחרון כשהאזעקות לא פסקו, עוד רצנו ברחובות העיר קרית שמונה בין עשרות הטילים שנפלו בעיר וגרמו להרס רב, סיכנו את החיים שלנו ובכינו למראות בתים חדשים שנהרסו ותראו במה אנחנו מתעסקים היום. אנשים פשוט איבדו את זה. שיהיה ברור - לא נקבל שום פינוי בכפייה".

"אנחנו מבקשים מהתושבים שלנו לא להתייחס להודעות שהם מקבלים מהנהלת 'ישרוטל' ולהישאר בבתי המלון", אמר. "אנחנו לא כלי משחק של אף אחד. אפילו כוח של הימ"מ לא יצליח להוציא את התושבים שלנו מבתי המלון. יש גבול לכל תעלול. מציע להנהלת 'ישרוטל' לחזור בה מההחלטה ההזויה כי בכל מקרה תושבי קרית שמונה לא יתפנו לשום מקום, אז בשביל מה לגרום למהומה מיותרת שעושה רק נזק?! מלחמת 'חרבות ברזל' היא לא המלחמה של קרית שמונה בלבד, אלא מלחמה של המדינה כולה. מעריכים ומוקירים את שאר הרשתות שלא מצטרפות להחלטה ההזויה והלא מוסרית של רשת 'ישרוטל' שבזה הרגע חשפה את ערכיה - גוף כלכלי בלבד".

מנהל הפינוי בקרית שמונה אלעד קוז'יקרו מסר: "במשך למעלה מארבעה חודשים אנו עוסקים בבניית הקהילה שלנו ובשיקומה. הלכנו יד ביד עם רשת 'ישרוטל' ונתנו בה את האמון ונעננו לבקשתה להפנות תושבים רבים לרשת. לצערנו הבנו כעת כי ניצלו אותנו וברגע שעונת החורף הסתיימה התבקשנו לצאת מהמלון בבושת פנים ולחפש מקום אחר כדי לפנות את החדרים למי שיכול לשלם יותר. הכסף שוב ניצח את הערכים. גם בימים אלה כאשר אנו מבקשים להרבות באהבת חינם נחשפנו לפנים הפחות יפות של גורמים עסקיים במדינת ישראל".

"תושבי קרית שמונה הם לא משחק ולא הפקר. נילחם על כבודנו בזכות ולא בחסד. שיהיה ברור, אף אחד מאיתנו לא ישפיל ראש וייצא מהמלון. גם אם נסולק נעשה את זה בראש מורם ובגאווה האופיינית לתושבים המדהימים שלנו. אני מקווה מאוד שאי שם בהנהלת 'ישרוטל' יתעשתו ויבטלו את רוע הגזירה ויפה שעה אחת קודם", הוסיף.

מרשת ישרוטל נמסר: "התושבים המפונים נכנסו עמוק לליבנו וכל הצוותים שלנו נעמדו ועומדים לרשותם מהרגע הראשון. תושבי העוטף והצפון הם בבת עיננו, אנו דואגים לרווחתם ולכל מחסורם ברוחב לב ובמסירות חסרת תקדים. כך היה מה-7 באוקטובר, במשך יותר מ-4 חודשים בהם אירחנו 15 אלף מפונים במלונותינו, וכך גם היום. אנו ממשיכים לדאוג לכולם לחלופות ראויות אשר הולמות את צרכיהם. כל טענה אחרת, לפיה המפונים נתבקשו לעזוב את בתי המלון הנה שקר מוחלט. לא היה ולא נברא".